Znana marka kosmetyczna na skraju bankructwa. Co ze sklepami w Polsce?

Popularna na całym świecie sieć drogerii The Body Shop zmaga się z problemami finansowymi. Spółka mierzy się z poważnymi stratami także w Polsce. Co to oznacza dla przyszłości jej placówek w naszym kraju?

The Body Shop znalazł się w finansowych tarapatach
The Body Shop znalazł się w finansowych tarapatach
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
oprac. KARN

27.11.2024 | aktual.: 27.11.2024 07:44

Jak podaje portal dlahandlu.pl, w Polsce sklepami The Body Shop zarządza spółka Alshaya Poland. W jej portfolio znajdują się także marki Victoria’s Secret i Bath & Body Works. Na koniec 2023 roku sieć ta liczyła łącznie 15 placówek stacjonarnych zlokalizowanych m.in. w centrach takich jak Złote Tarasy w Warszawie, Galeria Bałtycka w Gdańsku czy Silesia City Centre w Katowicach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miniony rok przyniósł Alshaya Poland wzrost przychodów o 28,1 proc. oraz dodatnie przepływy operacyjne na poziomie prawie 16 mln zł. Jak zauważa dlahandlu.pl, mimo tych pozytywnych wyników finansowych, spółka wciąż boryka się ze znaczącymi stratami. Na koniec roku straty netto przekroczyły 281 mln zł, co oznacza, że przewyższyły one kapitał zapasowy oraz połowę kapitału zakładowego.

Co dalej z The Body Shop w Polsce?

Jak podaje dlahandlu.pl, w marcu 2024 roku podjęto decyzję o dalszym prowadzeniu działalności spółki, bazując na zapewnieniu finansowego wsparcia ze strony właściciela grupy Retail International Company. Oznacza to, że sklepy w Polsce nadal będą działać.

Portal podaje, że celem tych działań jest umożliwienie dalszego rozwoju sprzedaży, zwłaszcza w dynamicznie wzrastającym segmencie e-commerce, który w 2023 roku przyniósł już 28 proc. przychodów.

Jak pisaliśmy w WP Finanse, pierwsze doniesienia o problemach marki dotyczyły Wielkiej Brytanii. To właśnie tam sieć zamknęła 75 swoich sklepów i zwolniła ponad 700 pracowników. Po przejęciu przez firmę inwestycyjną Auréa, należącą do Mike’a Jatanii (jednego z najbogatszych przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii i Azji) wznowiła działalność w ograniczonej liczbie sklepów. Po restrukturyzacji firma stanęła na nogi m.in. we Francji i Niemczech.

Marka The Body Shop została założona w 1976 r. w Brighton w Anglii przez Anitę Roddick, działaczkę na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. W 2006 r. sprzedała sieć francuskiemu gigantowi kosmetycznemu L'Oréal, zanim trafiła w ręce firmy Auréa.

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)