Zobacz, ile zarobimy na prezydencji w Unii

80 milionów złotych warta jest marka "Prezydencja Polski", licząc wydatki na promocję, sponsoring i media - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Najwięcej zyskają na tym firmy, które są oficjalnymi partnerami prezydencji. W zamian za wsparcie logistyczne mają otrzymywać promocję przy dużej, prestiżowej imprezie.

Zobacz, ile zarobimy na prezydencji w Unii
Źródło zdjęć: © PAP

19.09.2011 | aktual.: 19.09.2011 10:24

Gazeta wyjaśnia, że gdy co pół roku zmienia się kraj przewodniczący Unii Europejskiej, zmieniają się partnerzy prezydencji. W Niemczech były to trzy wielkie firmy samochodowe, a w Hiszpanii aż 37, głównie lokalnych firm.

Polskie MSZ postawiło na sześć marek, które użyczyły na potrzeby prezydencji swoje produkty. Same firmy wyceniają ich wspólne zaangażowanie w przygotowanie prezydencji na 10 milionów złotych, co jest kroplą w morzu całkowitych wydatków na ten cel, szacowanych przez MSZ na niemal 430 milionów.

Resort zwraca jednak uwagę, że nie o pieniądze w tym wypadku chodzi, lecz o wizerunek naszego kraju. Z podobnego założenia wychodzą partnerzy prezydencji. Podkreślają, że ich zaangażowanie ma w dużej mierze charakter wizerunkowy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Niewątpliwie jednak 10 milionów złotych, jakie duże koncerny wyłożyły na wsparcie prezydencji, to znacznie mniej, niż musiałyby wydać na standardową reklamę o podobnym zasięgu. Jak obliczyło MSZ, marka "Prezydencja Polska" warta jest około 80 milionów złotych.

wartośćprezydencjapromocja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)