Trwa ładowanie...
d1t2lqs

ZPC Otmuchów spodziewa się w kolejnych kwartałach '11 wzrostu rentowności

12.05. Warszawa (PAP) - Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów oczekują, że w kolejnych kwartałach 2011 r. poprawie ulegnie ich rentowność. Jej wzrost będzie można zaobserwować...

Share
d1t2lqs

12.05. Warszawa (PAP) - Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów oczekują, że w kolejnych kwartałach 2011 r. poprawie ulegnie ich rentowność. Jej wzrost będzie można zaobserwować już w II kwartale - poinformował dziennikarzy wiceprezes spółki, Krzysztof Dziewicki. W ciągu roku udział głównego odbiorcy w strukturze sprzedaży grupy ma spaść do 40 proc.

"Jesteśmy zadowoleni z I kwartału tego roku, ze względu na poprawę rentowności kdk. W kolejnych kwartałach spodziewamy się dalszego wzrostu rentowności" - powiedział na konferencji Dziewicki.

Dodał on, że także w przypadku spółki zależnej, Jedność Wschowa, spodziewana jest poprawa rentowności, mimo jej spadku zarówno w IV kwartale 2010, jak i w I kwartale 2011 r.

d1t2lqs

W I kwartale br. marża brutto ze sprzedaży ZPC Otmuchów wzrosła kdk do 20,3 proc. z 17,7 proc., natomiast rdr zanotowała spadek o 1,5 proc. Marża EBITDA spadła rdr do 8,9 proc. z 12,1 proc., a marża netto w tym okresie obniżyła się do 4,5 proc. z 7,2 proc.

"W II kwartale spodziewamy się poprawy rentowności. Odnotowujemy bardzo dobrą sprzedaż, co na pewno przyniesie pozytywne rezultaty" - poinformował wiceprezes Otmuchowa.

ZPC Otmuchów zakładają osiągnięcie w 2011 r. skonsolidowanego zysku netto w wysokości 9,2 mln zł, zysku z działalności operacyjnej w wysokości 13,5 mln zł oraz 198,4 mln zł przychodów.

Po pierwszych trzech miesiącach 2011 r. zysk netto spółki spadł 2,21 mln zł z 2,72 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk operacyjny obniżył się do 2,85 mln zł z 3,64 mln zł rok wcześniej. Natomiast przychody wzrosły rdr o ponad 31 proc. do 49,3 mln zł z 37,5 mln zł.

d1t2lqs

"Wzrost sprzedaży wynikał przede wszystkim z konsekwentnej realizacji strategii i współpracy w sektorze B2B. Zintensyfikowaliśmy także dostawy na rynki zagraniczne" - powiedział Dziewicki.

Rok do roku zmieniła się struktura sprzedaży Otmuchowa w poszczególnych kanałach dystrybucji. Udział kanału sieciowego spadł w I kw. br. do 72 proc. z 79 proc., a kanału hurtowego z 11 proc. do 10 proc. Wzrósł natomiast eksport - z 3 proc. do 11 proc., a także segment B2B - z 4 proc. do 6 proc.

Udział największego odbiorcy Otmuchowa, którym jest Biedronka, spadł w tym okresie w całkowitej strukturze sprzedaży z 63,5 proc. do 52,4 proc.

"Jednym z celów emisji było zmniejszenie tego udziału do 40 proc. Wydaje się, że w przeciągu roku powinno się to udać" - dodał Dziewicki. (PAP)

jow/ dan/

d1t2lqs

Podziel się opinią

Share
d1t2lqs
d1t2lqs