ZUS rozda 100 mln zł. Jest konkurs, trzeba złożyć wniosek
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił konkurs dla płatników składek. Rozda 100 mln zł na projekty związane z poprawą bezpieczeństwa pracy. Jest ważny warunek.
13.03.2023 11:26
- Płatnicy składek mogą uzyskać dofinansowanie projektów, które poprawią bezpieczeństwo pracy oraz zmniejszą negatywne oddziaływanie szkodliwych czynników w miejscu pracy. Na ten cel ZUS przeznaczył łącznie 100 mln zł. Wnioski można składać od 17 kwietnia do 18 maja 2023 roku - poinformowała PAP prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak dodała prezes Zakładu, w ramach konkursu każdy płatnik składek może uzyskać dofinansowanie nawet do 80 proc. wartości projektu, ale nie więcej, niż 300 tys. zł.
Wnioskodawca nie może zalegać z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne, zalegać z opłacaniem podatków, być w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem.
ZUS wybierze projekty, które poprawią bezpieczeństwo pracy, zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi, zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.
Projekty dotyczyć mogą m.in. zakupu maszyn, urządzeń i sprzętu chroniącego przed hałasem i drganiami mechanicznymi, promieniowaniem elektromagnetycznym, urządzeń służących poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości.
Wnioski tylko drogą elektroniczną
Wniosek o dofinansowanie wraz z dokumentacją należy złożyć - wyłącznie w formie elektronicznej - za pośrednictwem strony www.prewencja.zus.pl. Szczegółowe warunki konkursu i dokumenty do pobrania są dostępne pod adresem www.zus.pl/prewencja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej ZUS. Pytania dotyczące konkursu można kierować drogą elektroniczną na e-mail: konkurs@zus.pl.
Płatnik składek może otrzymać dofinansowanie nie częściej, niż raz na 3 lata.