Zysk netto CEDC w IV kw. '11 wyniósł 8 mln USD (opis2)
29.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto CEDC za IV kwartał 2011 r., po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, wyniósł 8 mln USD, co oznacza 0,11 USD rozwodnionego zysku netto na jedną...
29.02.2012 | aktual.: 29.02.2012 14:38
29.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto CEDC za IV kwartał 2011 r., po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, wyniósł 8 mln USD, co oznacza 0,11 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu do 12,2 mln USD zysku netto, czyli 0,17 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w analogicznym okresie 2010 r. - poinformowała spółka w komunikacie.
Przychody netto ze sprzedaży za IV kwartał 2011 r. wyniosły 280,1 mln USD w porównaniu z 228,4 mln USD zaraportowanymi za ten sam okres roku 2010.
CEDC podała, że strata netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP (bez eliminacji czynników o charakterze jednorazowym) za IV kwartał 2011 r. wyniosła 456,1 mln USD, czyli 6,29 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu ze stratą netto, z wyłączeniem działalności zaniechanej, wynoszącym 103,2 mln USD, czyli 1,46 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą w IV kwartale 2010 r.
Strata operacyjna zgodnie ze standardami U.S. GAAP za IV kwartał 2011 r., wyniosła 362,3 mln USD, w porównaniu ze stratą operacyjną wynoszącą 119,1 mln USD za ten sam okres roku 2010.
Jak podano w komunikacie strata operacyjna za IV kwartał 2011 r. była spowodowana odpisem z tytułu trwałej utraty wartości firmy w wysokości 383 mln USD.
"Pomimo tego, że IV kwartał 2011 r. przyniósł poprawę w porównaniu do ubiegłego roku w wielu obszarach biznesowych CEDC, w tym przede wszystkim w Polsce, w ramach działalności RTD i na Ukrainie, największy rynek i obszar biznesowy w Rosji zanotował wyniki poniżej rynku i poniżej oczekiwań samej spółki. CEDC odczuła również znaczącą stratę spowodowaną wahaniami kursów walutowych, wynikającą z faktu, że waluty lokalne zanotowały spadki względem euro (EUR) i dolara amerykańskiego (USD) w IV kwartale 2011 r. Otoczenie biznesowe w Rosji pozostało bardzo wymagające, szczególnie w świetle ciągłych podwyżek cen spirytusu i znaczących rabatów cen produktów oferowanych na rynku" - napisano w komunikacie CEDC.
W całym roku 2011, po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, strata netto wyniosła 11,8 mln USD, czyli 0,16 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z zyskiem netto wynoszącym 38,7 mln USD, czyli 0,55 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą za rok 2010.
CEDC ogłosiła, że zgodnie ze standardami U.S. GAAP strata netto za rok obrotowy 2011 r. wyniosła 1.291,8 mln USD, czyli 17,90 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 92,9 mln USD, czyli 1,32 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą za 2010 r.
"Porównywalny zysk netto za rok kończący się w dniu 31 grudnia 2011 r., nie uwzględnia wpływu niepieniężnego odpisu z tytułu trwałej utraty wartości firmy oraz znaków towarowych w wysokości 1.057 mln USD (...) jak również pozostałych nieoperacyjnych kosztów, włączając w to koszty związane z restrukturyzacją i odnawianiem zezwoleń w Rosji" - poinformowano w komunikacie.
Strata operacyjna zgodnie ze standardami U.S. GAAP wyniosła w całym 2011 r. 1.250 mln USD, w porównaniu ze stratą operacyjną 23,5 mln USD w roku 2010.
Przychody netto ze sprzedaży za dwanaście miesięcy kończących się 31 grudnia 2011 r. wyniosły 877,6 mln USD w porównaniu z 711,5 mln USD zaraportowanymi za ten sam okres roku 2010.
CEDC poinformowało, że w Polsce osiągnęło swoje cele sprzedażowe pod względem ilościowym, notując 10-proc. wzrost oraz pod względem wartościowym, notując 12-proc. wzrost sprzedaży w walucie lokalnej.
"Ponadto, CEDC odnotowuje również duże postępy w realizacji swojego celu zwiększania zyskownego udziału w rynku, poprzez politykę cenową, sprzedażową oraz strukturę produktową, a także za sprawą poprawy zasięgu dystrybucyjnego. Spółka wyraża przekonanie, że jest dobrze przygotowana z punktu widzenia kadry zarządczej i asortymentu produktowego, aby kontynuować wzrost zanotowany w 2011 r., zarówno jeśli chodzi o przychody jak i zysk" - napisano w komunikacie.
W przypadku Rosji spółka dostrzega możliwość dalszego podnoszenia cen, kosztem wolumenu sprzedaży, w związku z czym dąży do zwiększania efektywności poprzez redukcję kosztów. (PAP)
jow/ ana/