Zysk netto Cyfrowego Polsatu w I kw.'13 wyniósł 95,1 mln zł wobec 96,1 mln zł konsensusu (opis)

15.05. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2013 roku 95,1 mln zł zysku netto wobec 205 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. Zysk netto okazał się zgodny z...

15.05.2013 | aktual.: 15.05.2013 07:23

15.05. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2013 roku 95,1 mln zł zysku netto wobec 205 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. Zysk netto okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy spodziewali się 96,1 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w I kw. 2013 roku wyniósł 184,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 203 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 184,5 mln zł zysku operacyjnego.

Zysk EBITDA wyniósł 245,3 mln zł wobec 257 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 245,8 mln zł.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 697,1 mln zł wobec 669 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 683,2 mln zł.

Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec I kw. 2013 r. wyniósł 1,93x, podczas gdy na koniec 2012 roku było to 1,95x.

SEGMENT USŁUG ŚWIADCZONYCH KLIENTOM INDYWIDUALNYM

W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym w I kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat wypracował 112,53 mln zł zysku operacyjnego, 164,68 mln zł zysku EBITDA oraz 482,03 mln zł przychodów

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła o 0,1 proc. do około 3.555,8 tysięcy abonentów na koniec I kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.553,3 tysięcy abonentów na I kw. 2012 r. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 77,4 proc. i 78,7 proc. całej bazy klientów odpowiednio na 31 marca 2013 i 2012 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów w 12 miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2013 r. spadł do 8,7 proc. w porównaniu z 9 proc. w 12 miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2012 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,4 p.p., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini spadł o 0,1 p.p.

Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 4,7 proc. do 40,3 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 38,5 zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 6,2 proc., do 48,2 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 45,4 zł w pierwszym kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini spadło o 2,2 proc., do 13,2 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 13,5 zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Wpływ przychodów z usług pay-per-view (PPV) na poziom ARPU wyniósł w pierwszym kwartale 2013 roku 0,4 zł (ARPU Pakietu Familijnego zyskało 0,4 zł, a ARPU Pakietu Mini 0,1 zł).

SEGMENT NADAWANIA I PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowy Polsat wypracował 72,68 mln zł zysku operacyjnego, 80,63 mln zł zysku EBITDA oraz 245,24 mln zł przychodów.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 774 mln zł i spadły rok do roku o 7,9 proc.

"Opierając się na tych estymacjach, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2013 roku spadł rok do roku do 23,6 proc. z 24,3 proc. udziału w pierwszym kwartale 2012 roku. W sumie w pierwszym kwartale 2013 roku wygenerowaliśmy o 6,7 proc. mniej GRP niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - napisano w raporcie.

W raporcie podano również, że liczba aktywnych użytkowników serwisu ipla w marcu 2013 roku wyniosła 3,2 mln. (PAP)

kam/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)