Zysk netto Cyfrowego Polsatu w III kw.'13 wyniósł 176,5 mln zł; lepiej od konsensusu (opis)
14.11. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w III kwartale 2013 r. 176,5 mln zł zysku netto wobec 172 mln zł zysku netto w III kwartale 2012 r. Zysk netto okazał się...
14.11.2013 | aktual.: 14.11.2013 07:23
14.11. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w III kwartale 2013 r. 176,5 mln zł zysku netto wobec 172 mln zł zysku netto w III kwartale 2012 r. Zysk netto okazał się lepszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 144,7 mln zł zysku netto.
Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2013 r. wyniósł 203,4 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 198 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się lepszy od oczekiwań analityków na poziomie 172,1 mln zł.
Zysk EBITDA wyniósł 268,3 mln zł wobec 258 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 235,8 mln zł.
Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2013 r. wyniosły 677,3 mln zł wobec 645 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 668,2 mln zł.
Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec III kwartału wyniosło 1,78x, podczas gdy na koniec II kwartału było to 1,90x. Dług netto na dzień 30 września 2013 r. wyniósł 1.817 mln zł.
Po trzech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 352,3 mln zł, EBIT 583,1 mln zł, EBITDA 770,9 mln zł, a przychody 1.365,3 mln zł.
SEGMENT USŁUG ŚWIADCZONYCH KLIENTOM INDYWIDUALNYM
W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym w III kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat wypracował 104 mln zł zysku netto, 183 mln zł zysku EBITDA oraz 484 mln zł przychodów.
Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła o 0,9 proc. do około 3.525,86 tysięcy abonentów na koniec III kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.557,9 tysięcy abonentów na koniec III kw. 2012 r.
Liczba abonentów Pakietu Familijnego spadła do 2.691,5 tysięcy abonentów na koniec III kw. 2013 r. w porównaniu do około 2.756,4 tysięcy abonentów na koniec III kw. 2012 r. Z kolei w przypadku Pakietu Mini było to odpowiednio: 834,3 tysięcy abonentów w III kw. 2013 r. wobec 801,5 tysięcy abonentów na koniec III kw. 2012 r.
Wskaźnik odpływu abonentów w III kwartale 2013 r. wyniósł 9,1 proc. wobec również 9,1 proc. w analogicznym okresie 2012 r. Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,4 p.p. do 9,3 proc., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini wzrósł o 1,7 p.p. do 8,6 proc.
Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 3 proc. do 40,7 zł w III kwartale 2013 r. z 39,5 zł w III kwartale 2012 r.
ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 4,5 proc., do 49,2 zł w III kwartale 2013 r. z 47,1 zł w III kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini spadło o 2,2 proc., do 13,1 zł w III kwartale 2013 r. z 13,4 zł w III kwartale 2012 r.
W raporcie podano również, że w III kw. 2013 r. liczba klientów usługi internetowej Cyfrowego Polsatu wzrosła do 209 tys.
SEGMENT NADAWANIA I PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ
W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowy Polsat wypracował 77 mln zł zysku netto, 85 mln zł zysku EBITDA oraz 260 mln zł przychodów.
W raporcie podano, że istotny wpływ na EBITDA segmentu miał zysk na sprzedaży RS TV w wysokości 38 mln zł.
Cyfrowy Polsat podał, że wartość rynku reklamy i sponsoringu w III kwartale spadła o 1,9 proc. i wyniosła 672 mln zł, podczas gdy w III kwartale 2012 wynosiła 685 mln zł.
Przychody z reklamy i sponsoringu Cyfrowego Polsatu z kolei wzrosły o 3,4 proc. do 166 mln zł w III kwartale 2013 r. z 161 mln zł w analogicznym okresie 2012 r.
"Wzrost przychodów w wyniku konsolidacji od września 2013 roku wyników TV4 i TV6 dzięki czemu udział grupy w rynku wzrósł w III kw. 2013 r. do poziomu 24,7 proc.; wyłączając wpływ konsolidacji, spadek wydatków na reklamę zgodny z rynkiem" - podano w raporcie.
W prezentacji wynikowej Cyfrowy Polsat poinformował, że podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy telewizyjnej o 4-6 proc. w 2013 r.
W raporcie podano również, że w III kwartale 2013 r. liczba realnych użytkowników serwisu ipla wyniosła średniomiesięcznie około 3,3 miliona. (PAP)
kam/