Zysk netto Cyfrowego Polsatu w IV kw.'13 wyniósł 173,14 mln zł wobec 149,4 mln zł konsensusu (opis)

27.02. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w IV kw. 2013 roku 173,14 mln zł zysku netto wobec 122 mln zł zysku netto w IV kw. 2012 r. Zysk netto okazał się wyższy od...

27.02.2014 | aktual.: 27.02.2014 07:38

27.02. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w IV kw. 2013 roku 173,14 mln zł zysku netto wobec 122 mln zł zysku netto w IV kw. 2012 r. Zysk netto okazał się wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 149,4 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w IV kw. 2013 roku wyniósł 206,8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 175 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się wyższy niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 189,4 mln zł zysku operacyjnego.

Zysk EBITDA wyniósł 275,4 mln zł wobec 247 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 255,9 mln zł.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w czwartym kwartale 2013 roku wyniosły 800,4 mln zł wobec 751 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 785,4 mln zł.

Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec 2013 roku wyniósł 1,51x, podczas gdy na koniec III kwartału było to 1,78x. Dług netto na dzień 31 grudnia 2013 r. wyniósł 1.583 mln zł.

Na dzień 31 grudnia 2013 roku Cyfrowy Polsat miał do spłacenia 486 mln zł długu z tytułu kredytu niepodporządkowanego zapadalnego w 2015 roku oraz 1.439 mln zł z tytułu obligacji Senior Notes zapadalnych w 2018 roku. Na koniec tego okresu spółka miała również 342 mln zł środków pieniężnych.

W całym 2013 roku zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 525,44 mln zł wobec 598,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 789,85 mln zł wobec 789,18 mln zł, zysk EBITDA 1.046,27 mln zł wobec 1.032,24 mln zł, a przychody ze sprzedaży 2,91 mld zł wobec 2,78 mld zł.

SEGMENT USŁUG ŚWIADCZONYCH KLIENTOM INDYWIDUALNYM

W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym w IV kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat wypracował 90 mln zł zysku netto, 160 mln zł zysku EBITDA oraz 499 mln zł przychodów.

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wyniosła 3.525,04 tysięcy abonentów na koniec IV kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.566,1 tysięcy abonentów na koniec IV kw. 2012 r.

Liczba abonentów Pakietu Familijnego spadła do 2.685 tysięcy abonentów na koniec IV kw. 2013 r. w porównaniu do około 2.761 tysięcy abonentów na koniec IV kw. 2012 r. Z kolei w przypadku Pakietu Mini było to odpowiednio: 850 tysięcy abonentów w IV kw. 2013 r. wobec 805 tysięcy abonentów na koniec IV kw. 2012 r.

Wskaźnik odpływu abonentów w IV kwartale 2013 r. wyniósł 9,5 proc. wobec 8,6 proc. w analogicznym okresie 2012 r. Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego wzrósł o 0,6 p.p. do 9,6 proc., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini wzrósł o 2,4 p.p. do 9,5 proc.

Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 2 proc. do 41,2 zł w IV kwartale 2013 r. z 40,4 zł w IV kwartale 2012 r.

ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 3,3 proc., do 49,8 zł w IV kwartale 2013 r. z 48,2 zł w IV kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini wzrosło o 0,7 proc., do 13,5 zł w IV kwartale 2013 r. z 13,4 zł w IV kwartale 2012 r.

Liczba użytkowników internetu Cyfrowego Polsatu na 31 grudnia 2013 roku wzrosła do 235 tys. ze 150 tys. na koniec 2012 roku.

SEGMENT NADAWANIA I PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowy Polsat wypracował 92 mln zł zysku netto, 115 mln zł zysku EBITDA oraz 340 mln zł przychodów.

Cyfrowy Polsat podał, że wartość rynku reklamy i sponsoringu w IV kwartale 2013 r. wzrosła o 0,3 proc. i wyniosła 1.099 mln zł, podczas gdy w IV kwartale 2012 wynosiła 1.096 mln zł.

Przychody z reklamy i sponsoringu Cyfrowego Polsatu z kolei wzrosły o 12,6 proc. do 281 mln zł w IV kwartale 2013 r. z 249 mln zł w analogicznym okresie 2012 r.

Cyfrowy Polsat podniósł również prognozę wzrostu rynku reklamy TV w 2014 roku z niskiego do średniego jednocyfrowego wzrostu

W raporcie podano również, że w 2013 r. liczba realnych użytkowników serwisu ipla wyniosła średniomiesięcznie około 3,9 miliona. (PAP)

kam/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)