Zysk netto Cyfrowego Polsatu w IV kw. wyniósł 76,3 mln zł wobec 56,6 mln zł konsensusu (opis2,
...
12.03.2012 | aktual.: 12.03.2012 11:53
Dochodzą szczegóły z prezentacji spółki do wyników. #
12.03. Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu w IV kwartale 2011 roku wyniósł 76,3 mln zł wobec 36,9 mln zł rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto w IV kw. 2011 r. na poziomie 56,6 mln zł.
Spółka podała, że wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat zysk netto w IV kw. 2011 roku spadł o 35,42 mln zł, czyli o 95,9 proc. do 1,521 mln zł w czwartym kwartale 2011 roku z 36,9 mln zł w czwartym kwartale 2010 roku w wyniku wysokich kosztów finansowych związanych z finansowaniem nabycia Telewizji Polsat.
Zysk operacyjny wzrósł do 143,6 mln zł z 47,62 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku operacyjnym na poziomie 125,5 mln zł.
Przychody Cyfrowego Polsatu w IV kwartale 2011 roku wzrosły o 91 proc. do 719,2 mln zł z 376,6 mln zł rok wcześniej oraz wobec prognoz rynkowych na poziomie 718 mln zł.
Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat całkowite przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 13,7 proc. do 428,17 mln zł z 376,63 mln zł w IV kw. 2010 roku.
Przychody od klientów indywidualnych wzrosły w IV kw. 2011 roku o 15,0 proc. do 415,52 mln zł z 361,4 mln zł.
"Wzrost ten w głównej mierze zawdzięczamy wzrostowi przychodów z opłat abonamentowych za usługi DTH, (wynikającemu z wyższej średniej liczby abonentów w czwartym kwartale 2011 roku w porównaniu do czwartego kwartału 2010 roku oraz ze wzrostu ARPU) oraz wzrostowi przychodów z usług telekomunikacyjnych. Nabycie Grupy Telewizji Polsat nie miało istotnego wpływu na przychody od klientów indywidualnych" - podała spółka w raporcie.
Zysk EBITDA wzrósł w IV kw. 2011 roku do 197,1 mln zł z 71,79 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 27,4 proc. z 19,1 proc. Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, zysk EBITDA wzrósł o 33,0 proc. do 95,46 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 22,1 proc. z 19,1 proc.
Koszty operacyjne spółki wzrosły w IV kw. 2011 roku do 552,7 mln zł z 317,6 mln zł.
Wyniki Cyfrowego Polsatu w czwartym kwartale 2010 roku nie obejmowały TV Polsat, włączonej w skład grupy od 20 kwietnia 2011 roku, dlatego wyniki rok do roku nie są porównywalne.
Narastająco po czterech kwartałach 2011 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 160,2 mln zł wobec 258,5 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 560,3 mln zł wobec 325,75 mln zł, a przychody ze sprzedaży wzrosły o 59,6 proc. do 2,37 mld zł wobec 1,48 mld zł rok wcześniej.
"Zysk netto spadł o 98.280 zł, czyli o 38,0 proc., do 160.190 zł w 2011 roku z 258.470 zł w 2010 roku, w wyniku wysokich kosztów finansowych, w tym wynikających z wahań kursów walutowych (przede wszystkim koszty z tytułu różnic kursowych z wyceny Obligacji Senior Notes denominowanych w euro)" - podała spółka.
Wyłączając wpływ segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej całkowite przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 10,8 proc. do 1,64 mld zł w 2011 roku z 1,48 mld zł w 2010 roku.
Przychody od klientów indywidualnych wzrosły w 2011 roku o 12,6 proc. do 1,59 mld zł z 1,42 mld zł.
Narastająco po czterech kwartałach 2011 roku zysk EBITDA wzrósł o 80,7 proc. do 735,2 mln zł z 406,94 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 31,1 proc. z 27,5 proc. Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat zysk EBITDA wzrósł o 18,4 proc., do 481,97 mln zł z 406,94 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 29,3 proc. z 27,5 proc.
Koszty operacyjne spółki wzrosły po czterech kwartałach 2011 roku do 1,73 mld zł z 1,12 mld zł. Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat całkowite koszty operacyjne wzrosły o 9,9 proc. do 1,23 mld zł z 1,12 mld.
Na koniec 2011 roku zadłużenie netto wyniosło 2,451 mld zł, a wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA wyniósł 2,98X.
Wydatki inwestycyjne Cyfrowego Polsatu wyniosły 65,67 mln zł wobec 45,59 mln zł w 2010 roku. Wskaźnik wydatki kapitałowe przez przychody ze sprzedaży wyniósł 2,8 proc. i 3,1 proc. odpowiednio w 2011 i w 2010 rok.
Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 3,4 proc. do 3.551.671 na koniec grudnia 2011 roku z 3.436.231 rok wcześniej. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 78,4 proc. i 79,2 proc. całej bazy odpowiednio na 31 grudnia 2011 i 2010 roku.
Liczba użytkowników usług telefonii komórkowej wzrosła r/r o 47 tys. do 143 tys., a liczba użytkowników usług dostępu do Internetu wzrosła r/r o 48 tys. do 73 tys.
Wskaźnik odpływu abonentów spadł do 9,8 proc. z 10,3 proc. w 12 miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 31 grudnia 2010 roku i 31 grudnia 2011 roku, przy czym wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 1,2 pkt proc., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini wzrósł o 2,4 pkt. proc.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego wzrósł o 6,4 proc. do 45,2 zł w IV kw. 2011 roku z 42,5 zł w IV kw. 2010 roku. ARPU Pakietu Mini wzrosło o 17,8 proc. do 13,9 zł w IV kw. 2011 roku z z 11,8 zł w IV kw. 2010 roku.
W całym 2011 roku średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 3,9 proc. do 37,3 zł w 2011 roku z 35,9 zł w 2010 roku. ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 5,0 proc. do 44,2 zł w 2011 roku z 42,1 zł w 2010 roku. ARPU Pakietu Mini wzrosło o 14,4 proc. do 12,7 zł w 2011 roku z 11,1 zł w 2010 roku.
Średni koszt pozyskania abonenta (SAC) wzrósł w IV kw. 2011 roku o 16,4 proc. do 143,4 zł z 123,2 zł w IV kw. 2010. Średni koszt pozyskania abonenta spadł o 3,8 proc. do 123,2 zł w 2011 roku z 128,1 zł w 2010 roku.
SEGMENT NADAWANIA TELEWIZYJNEGO
Udział Grupy Polsat w oglądalności w IV kw. 2011 wzrósł r/r o 5 proc. do poziomu 21,3 proc., a w całym 2011 roku udział w oglądalności wzrósł r/r o 8 proc. do 20,8 proc.
Cyfrowy Polsat podał w prezentacji do wyników, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w IV kw. 2011 roku spadł r/r o 4,2 proc. do 1,159 mld zł.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w IV kw. '11 spadły r/r o 1,9 proc. do 259 mln zł, a udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej w IV kw. 2011 roku wzrósł r/r o ponad 2 proc. do poziomu 22,3 proc.
Rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w całym 2011 roku wzrósł r/r o 0,6 proc. do 3,88 mld zł.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły r/r o 3,4 proc. do 876 mln zł, a ich udział w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 22,6 proc.
Przychody Telewizji Polsat w IV kw. 2011 roku wzrosły r/r o 6 proc. do 323 mln zł, EBITDA wzrosła o 1 proc. do 102 mln zł, a zysk netto wzrósł o 19 proc. do 76 mln zł. Marża EBITDA spadła o 1,3 pkt. proc. do 31,6 proc.
W całym 2011 roku skonsolidowane przychody Telewizji Polsat wzrosły do 1,102 mld zł z 1,027 mld zł w 2010 roku, koszty wzrosły do 762 mln zł z 713 mln zł, a zysk netto wzrósł do 232 mln zł z 220 mln zł.
Skonsolidowana EBITDA Telewizji Polsat w 2011 roku wzrosła do 340 mln zł z 314 mln zł, a marża EBITDA wzrosła o 0,2 pkt. proc. do 30,9 proc. z 30,7 proc.(PAP)
bas/ asa/