Zysk netto LPP wyniósł w II kw. '11 64,2 mln zł wobec konsensusu 60,7 mln zł (opis)
29.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2011 roku wyniósł prawie 64,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się...
29.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2011 roku wyniósł prawie 64,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być nieznacznie wyższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 60,7 mln zł.
Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł prawie 87,8 mln zł i był o 5,2 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 83,4 mln zł EBIT.
Przychody grupy wyniosły w II kwartale 580,5 mln zł. Konsensus zakładał przychody na poziomie 580 mln zł.
W całym I półroczu 2011 grupa LPP wypracowała 78,31 mln zł zysku netto wobec 33,07 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 98,5 mln zł z 48,2 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku, a przychody wzrosły o 19 proc. rdr do 1,081 mld zł z 906,1 mln zł rok wcześniej.
Koszty sprzedaży wzrosły w I półroczu 2011 roku o 12 proc. do 443,5 mln zł, a koszty ogólnego zarządu wzrosły o 15 proc. rdr do 51,3 mln zł.
Łączna powierzchnia handlowa wzrosła rok do roku o ok. 8 proc.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I półroczu 2011 roku 55,5 proc. wobec 54,2 proc. przed rokiem.
LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2011 roku o 18,1 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).
W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 614 mln zł, w placówkach Cropp Town 188 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 153 mln zł, w sklepach Mohito 40 mln zł.
W I połowie 2011 grupa LPP uruchomiła nowe sklepy o łącznej powierzchni około 7,2 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 322 tys. mkw (866 sklepów), z czego 99,5 tys. mkw. (208 sklepów) poza granicami Polski.(PAP)
pel/ jtt/