Zysk netto LPP wyniósł w III kw. 94,2 mln zł wobec konsensusu 83,6 mln zł; sprzedaż LFL wzrosła o 15
09.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w III kwartale 2012 roku wyniósł 94,2 mln zł wobec 61,1 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się...
09.11.2012 | aktual.: 09.11.2012 08:08
09.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w III kwartale 2012 roku wyniósł 94,2 mln zł wobec 61,1 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być wyższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 83,6 mln zł.
Zysk operacyjny w III kwartale wyniósł 113,3 mln zł wobec 77,2 mln zł rok wcześniej i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 109 mln zł EBIT.
Przychody grupy wyniosły w III kwartale 843,6 mln zł (wzrost o ok. 36 proc. rdr) wobec konsensusu na poziomie 834 mln zł.
Po trzech kwartałach grupa miała 205,3 mln zł zysku netto, 269,3 mln zł zysku operacyjnego i 2,262 mld zł przychodów. W analogicznym okresie 2011 roku zysk netto wyniósł 139,4 mln zł, EBIT 175,7 mln zł, a przychody 1,703 mld zł.
"Wypracowanie w III kwartale wysokich przychodów i zysków było możliwe dzięki znacznemu przyrostowi powierzchni sieci sklepów (o 21 proc.) oraz wzrostom sprzedaży w sklepach porównywalnych, które wystąpiły we wszystkich markach zarówno w Polsce, jak i poza granicami. Jednym z istotnych czynników wpływających na poprawę wyników była bardzo dobra ocena kolekcji jesienno-zimowej przez klientów, co miało wyraz we wzroście sprzedaży osiągniętym szczególnie we wrześniu" - napisano w sprawozdaniu.
LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w III kwartale 2012 roku o 15 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w III kwartale 466,2 mln zł wobec 348,5 mln zł rok wcześniej.
W III kwartale 2012 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 426,9 mln zł, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 160,2 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w III kwartale w sklepach House wyniosła 113,9 mln zł, zaś w sklepach Mohito 68,6 mln zł.
W III kwartale 2012 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 12 tys. m kw.
Na koniec trzeciego kwartału GK LPP S.A. dysponowała 1005 sklepami o łącznej powierzchni 393,6 tys. m kw.
LPP podało, że przyrost powierzchni handlowej w IV kwartale 2012 roku wyniesie około 40 tys. m kw. i na koniec 2012 roku łączna powierzchnia sieci sklepów wyniesie ponad 430 tys. m kw. Szacowane zwiększenie całkowitej powierzchni sprzedaży w 2013 roku wynosi ok. 30 proc. i podobnie jak w roku 2012 przyrost powierzchni zostanie osiągnięty w połowie w Polsce i w połowie poza granicami.(PAP)
pel/ jtt/