Zysk netto Polkomtela w I kw. '09 spadł o 40,3 proc., do 213 mln zł (opis)
...
5.5.Warszawa (PAP) - Zysk netto Polkomtela w pierwszym kwartale 2009 roku spadł rok do roku o 40,3 proc., do 213 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.
EBITDA wyniosła w pierwszych trzech miesiącach roku 678,8 mln zł (spadek o 8 proc.), a przychody 2,02 mld zł (spadek o 0,3 proc.). Polkomtel został liderem rynku pod względem przychodów z 34,3 proc. udziałem w rynku przychodowym trzech operatorów.
Na koniec pierwszego kwartału 2009 roku Polkomtel miał 14,576 mln klientów.
Operator sieci Plus pozostawał liderem w segmencie klientów kontraktowych, których baza na koniec marca wynosiła 6,691 mln i była większa w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. o 11,4 proc.
Równocześnie Polkomtel zdobył pozycję lidera w segmencie usług przedpłaconych, co jest wynikiem między innymi wprowadzenia marki 36.6 i nowej oferty cenowej w Simplusie. Na koniec I kwartału br. baza użytkowników ofert pre-paid Polkomtel liczyła 7,885 mln, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 4,9 proc.
"Umocnienie się Polkomtela na pozycji lidera - nie tylko pod względem liczby klientów, ale i wskaźników finansowych - to sukces podwójny, bo osiągnięty w trudnym czasie spowolnienia gospodarczego. Spodziewając się osłabienia dynamiki wzrostu branży telekomunikacyjnej w wyniku pogarszającej się sytuacji makroekonomicznej, dojrzałości rynku i asymetrii w traktowaniu graczy rynkowych przez regulatora, odpowiednio wcześnie podjęliśmy stosowne kroki i dzięki temu zmniejszyliśmy negatywne skutki dla spółki" - powiedział cytowany w komunikacie Jarosław Bauc, prezes spółki.
"Tak dobre wyniki I kwartału, tradycyjnie charakteryzującego się niższymi wskaźnikami w ciągu roku, to dla nas kolejne potwierdzenie, że wyjątkowo trafnie interpretujemy sygnały płynące z rynku. To także dowód naszej elastyczności i otwartości na oczekiwania klientów" - dodał.
"Umowa minutowa, oferta 36.6, taryfa Twój Profil w Simplusie czy taryfa TanioRozmowna dla klientów biznesowych to wprowadzone ostatnio rozwiązania, które pozwalają klientom największej sieci w Polsce optymalizować korzystanie z usług zgodnie z ich potrzebami i możliwościami finansowymi" - powiedział także. (PAP)
epo/ pam/