Zysk netto Polkomtela w I kw. '09 spadł o 40,3 proc., do 213 mln zł (opis)

...

5.5.Warszawa (PAP) - Zysk netto Polkomtela w pierwszym kwartale 2009 roku spadł rok do roku o 40,3 proc., do 213 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

EBITDA wyniosła w pierwszych trzech miesiącach roku 678,8 mln zł (spadek o 8 proc.), a przychody 2,02 mld zł (spadek o 0,3 proc.). Polkomtel został liderem rynku pod względem przychodów z 34,3 proc. udziałem w rynku przychodowym trzech operatorów.

Na koniec pierwszego kwartału 2009 roku Polkomtel miał 14,576 mln klientów.

Operator sieci Plus pozostawał liderem w segmencie klientów kontraktowych, których baza na koniec marca wynosiła 6,691 mln i była większa w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. o 11,4 proc.

Równocześnie Polkomtel zdobył pozycję lidera w segmencie usług przedpłaconych, co jest wynikiem między innymi wprowadzenia marki 36.6 i nowej oferty cenowej w Simplusie. Na koniec I kwartału br. baza użytkowników ofert pre-paid Polkomtel liczyła 7,885 mln, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 4,9 proc.

"Umocnienie się Polkomtela na pozycji lidera - nie tylko pod względem liczby klientów, ale i wskaźników finansowych - to sukces podwójny, bo osiągnięty w trudnym czasie spowolnienia gospodarczego. Spodziewając się osłabienia dynamiki wzrostu branży telekomunikacyjnej w wyniku pogarszającej się sytuacji makroekonomicznej, dojrzałości rynku i asymetrii w traktowaniu graczy rynkowych przez regulatora, odpowiednio wcześnie podjęliśmy stosowne kroki i dzięki temu zmniejszyliśmy negatywne skutki dla spółki" - powiedział cytowany w komunikacie Jarosław Bauc, prezes spółki.

"Tak dobre wyniki I kwartału, tradycyjnie charakteryzującego się niższymi wskaźnikami w ciągu roku, to dla nas kolejne potwierdzenie, że wyjątkowo trafnie interpretujemy sygnały płynące z rynku. To także dowód naszej elastyczności i otwartości na oczekiwania klientów" - dodał.

"Umowa minutowa, oferta 36.6, taryfa Twój Profil w Simplusie czy taryfa TanioRozmowna dla klientów biznesowych to wprowadzone ostatnio rozwiązania, które pozwalają klientom największej sieci w Polsce optymalizować korzystanie z usług zgodnie z ich potrzebami i możliwościami finansowymi" - powiedział także. (PAP)

epo/ pam/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Czerwone pojemniki na polskich ulicach. Co należy do nich wrzucać?
Czerwone pojemniki na polskich ulicach. Co należy do nich wrzucać?
Czesi oblegają polskie targowiska. "Kupują wszystko"
Czesi oblegają polskie targowiska. "Kupują wszystko"
Hoduje owce, jest załamany. "Wełna jest praktycznie bezwartościowa"
Hoduje owce, jest załamany. "Wełna jest praktycznie bezwartościowa"
Zakaz parkowania dla hulajnóg? W Warszawie szykują dużą zmianę
Zakaz parkowania dla hulajnóg? W Warszawie szykują dużą zmianę
Sprzedali mieszkanie, fiskus chce 100 tys. zł. Problem tysięcy Polaków
Sprzedali mieszkanie, fiskus chce 100 tys. zł. Problem tysięcy Polaków
Polskie lotnisko zamknięte. Remont dotknie setek tysięcy Polaków
Polskie lotnisko zamknięte. Remont dotknie setek tysięcy Polaków
Zmiana w polskim handlu. Oto co dzieje się z dyskontami
Zmiana w polskim handlu. Oto co dzieje się z dyskontami
Próbuje sprzedać pałac. Bez skutku. Chce go tanio wynajmować
Próbuje sprzedać pałac. Bez skutku. Chce go tanio wynajmować
"Lepiej nie siać". Żyje w Anglii, oto na czym dzisiaj zarabia
"Lepiej nie siać". Żyje w Anglii, oto na czym dzisiaj zarabia
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Przebili Zakopane. Tu tu Polacy chcą spędzić długi listopadowy weekend
Przebili Zakopane. Tu tu Polacy chcą spędzić długi listopadowy weekend
Pozbyła się smrodu z kosza na śmieci. Internautka dzieli się sposobem
Pozbyła się smrodu z kosza na śmieci. Internautka dzieli się sposobem