10 sposobów na to, jak zostać znienawidzonym współpracownikiem
Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób zostać znienawidzonym przez współpracowników?
05.08.2009 | aktual.: 05.08.2009 14:29
Aby praca była wykonywana efektywnie, każdy pracownik musi znać swoje zadania. Dlaczego to ty nie masz decydować o tym, co kto ma zrobić? Pomóż swoim współpracownikom w określaniu ich zadań - chcesz być przecież w przyszłości szefem, musisz więc nauczyć się przydzielania zadań.
4. Podrywaj
Mały romans biurowy jeszcze nikomu nie zaszkodził. I niech ci nawet nie przyjdzie do głowy, że ktokolwiek z twoich współpracowników mógłby być nie zainteresowany twoją skromną osobą. Staraj się stawać bardzo blisko współpracowników. Naruszanie ich intymnych granic zbliża!
5. Przypisuj sobie cudze zasługi
Korporacja to nieustające pole bitwy. Nikt nie może ci więc mieć za złe, że walczysz o swoje. Zawsze warto podpiąć się do projektu. W końcu dałeś koleżance paczkę spinaczy by mogła spiąć projekt oddawany szefowi, co oznacza, że część splendoru za dobrze wykonane zadanie powinno spłynąć na ciebie.
6. Rozpraszaj odpowiedzialność
Staraj się tak pracować, by nikt do końca nie wiedział, za co konkretnie jesteś odpowiedzialny. To da ci możliwość przerzucenia zadania na kogoś innego i spowoduje, że ty sam nigdy niczego nie zawalisz. Jeśli dostaniesz zadanie od przełożonego, zawsze zapraszaj inne osoby do współpracy. Dzięki temu unikniesz bezpośredniej odpowiedzialności.
7. Nie dbaj o higienę
Codzienny prysznic jest dla osób, które nie mają co robić. Ty jesteś czołowym pracownikiem firmy, zapracowanym i nie mającym czasu na bzdury. Poza tym, jeśli odciśniesz swe piętno w biurowej atmosferze, na pewno nie zostaniesz nie zauważony.
8. Manipuluj
Tendencje do zaangażowania, konsekwencji i wzajemności wykorzystuj na każdym kroku. Proś innych o przysługi - przecież wzajemna pomoc to rdzeń zespołowego ducha grupy.
9. Mów dużo o sobie
Opowiadaj innym o tym jakie to miałeś wspaniałe wakacje, jaki świetny obraz ma twój nowy 50 calowy telewizor, jak cudowne są twoje dzieci. Nie słuchaj innych, nie bądź zainteresowany ich opowieściami - przecież każdy chce dowiedzieć się jak najwięcej o tobie, musisz więc dać im szansę się poznać.
10. Używaj rzeczy innych bez pytania
Nożyczki, taśma klejąca, czy telefon służbowy to własność biurowa. Nie musisz pytać o zgodę współpracownika aby pożyczyć sobie z jego biurka rzecz, która jest ci w tym momencie potrzebna. Nie musisz ich potem oddawać. Jeśli ktoś będzie potrzebował kleju, może sobie przecież od ciebie pożyczyć.