AmRest otworzy kolejne restauracje, w tym 10 na nowych rynkach

Grupa AmRest planuje otworzyć w drugiej połowie roku ponad 40 restauracji, w tym 10 La Tagliatella na nowych rynkach - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

AmRest otworzy kolejne restauracje, w tym 10 na nowych rynkach
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

31.08.2012 | aktual.: 31.08.2012 11:43

Grupa AmRest planuje otworzyć w drugiej połowie roku ponad 40 restauracji, w tym 10 La Tagliatella na nowych rynkach - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

"AmRest planuje otwarcie ponad 40 restauracji w pozostałej części roku, w tym 10 restauracji la Tagliatella na nowych rynkach. Pierwszy będzie rynek chiński" - napisano w komunikacie.

"W całym 2012 roku sieć powiększy się o około 80 restauracji. Łączne nakłady inwestycyjne nie przekroczą 350 mln zł" - dodano.

Spółka oczekuje w drugiej połowie roku podobnych trendów w sprzedaży, jak w pierwszym półroczu.

"Spodziewamy się, że trendy sprzedażowe w pozostałej części roku będą zgodne z tymi z pierwszej połowy roku" - podała spółka.

AmRest zaznacza, że na wszystkich rynkach, gdzie działa, widać spowolnienie gospodarcze. Spółka skupia się więc na poprawie rentowności i sprzedaży.

Amrest podał też, że spodziewa się wzrostu cen żywności, ale w najbliższych miesiącach nie powinno to mieć wpływu na wyniki spółki z uwagi na długoterminowe kontrakty dostaw.

W pierwszym półroczu 2012 roku AmRest miał 18,6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 53,4 mln zł EBIT, 140,7 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 1,11 mld zł. W analogicznym okresie 2011 roku spółka miała 18,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 34,2 mln zł EBIT, 93,6 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 786 mln zł.

Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej sprzedaż w I półroczu 2012 roku wzrosła o 15,3 proc. rdr do 707,5 mln zł, a na rynku rosyjskim wzrosła o 49,3 proc. rdr do 147,2 mln zł. Sprzedaż wygenerowana przez restauracje La Tagliatella i hiszpańskie KFC wyniosła 258 mln zł w porównaniu do 74 mln zł w pierwszej połowie roku 2011.

Na koniec sierpnia AmRest prowadzi 719 restauracji pod markami KFC, Burger King, Starbucks, La Tagliatella i Pizza Hut.(PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)