AmRest podtrzymuje, że w '13 otworzy ponad 100 restauracji, CAPEX ponad 400 mln zł (aktl.)

...

dochodzą wypowiedzi z telekonferencji #

19.03. Warszawa (PAP) - Grupa AmRest podtrzymuje, że w tym roku otworzy ponad 100 restauracji, CAPEX ma wynieść ponad 400 mln zł - poinformowała spółka we wtorek.

"Strategicznie, biorąc pod uwagę silną sprzedaż w Rosji w ostatnich 12 miesiącach, AmRest jest teraz skoncentrowany na szukaniu możliwości ekspansji istniejącego portfolio i zasięgu na tamtym rynku" - napisano w komunikacie prasowym.

W tym roku AmRest zamierza otworzyć w Rosji 15 nowych restauracji.

"Zachęca nas do rozwoju utrzymująca się rosnąca mocno sprzedaż w Rosji" - powiedział podczas telekonferencji Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

W 2012 roku sprzedaż na rynku rosyjskim wzrosła do 315,1 mln zł z 217,8 mln zł.

Spółka podtrzymała, że prowadzić będzie testy restauracji marki własnej La Tagliatella na czterech nowych rynkach - USA, Chiny, Indie i Niemcy. W zależności od wyników testów podjęta zostanie decyzja o przyspieszeniu rozwoju.

"W najbliższych miesiącach będziemy zbierać informacje z otwartych już restauracji. Do końca roku zamierzamy określić co najmniej dwa rynki, które będą dla nas najważniejsze" - powiedział Mroczyński.

W tym roku spółka zamierza otworzyć ok. 30 restauracji La Tagliatella.

Od początku 2013 roku sieć grupy powiększyła się łącznie o 14 restauracji, w tym 9 La Tagliatella.

"Celem AmRest w Europie Środkowo-Wschodniej jest dalszy rozwój największej marki Grupy AmRest, KFC, poprzez otwieranie nowych restauracji oraz zwiększenie sprzedaży w istniejących restauracjach. Dodatkowo rozwijane będą marki, Burger King i Starbucks. Spółka jest w stanie sfinansować swój rozwój w 2013 roku wykorzystując wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne" - napisano w komunikacie.

Spółka przewiduje też kontynuację programu modernizacji wybranych istniejących restauracji - w całym 2013 roku grupa AmRest planuje przeznaczyć na ten cel około 50 mln zł. Znaczną część budżetu renowacji pochłoną działania modernizacyjne w Polsce.

Spółka na bieżąco monitoruje również rynek fuzji i przejęć pod kątem potencjalnych akwizycji.

Zarząd pozostaje optymistycznie nastawiony do perspektyw, biorąc pod uwagę pierwsze sygnały poprawy sytuacji gospodarczej.

"Przy inflacji i stopach procentowych na najniższych historycznie poziomach presja na marże powinna być mniejsza w najbliższych miesiącach" - napisano w komunikacie prasowym spółki.

"Jesteśmy ostrożnie optymistyczni, najgorsze za nami" - powiedział podczas telekonferencji Mroczyński.

Dodał, że w lutym, marcu sprzedaż porównywalna jest płaska, co jest dobrym znakiem.

"Oczekujemy, że druga połowa roku będzie mocniejsza" - powiedział Mroczyński.

Na koniec 2012 roku AmRest prowadził łącznie 663 restauracje wobec 682 na koniec 2011 roku. Grupa przejęła w ubiegłym roku 11 restauracji, otworzyła 84, a 9 restauracji zamknięto. Dodatkowo, w rezultacie transakcji sprzedaży restauracji Applebee's do Apple American Group II, liczba restauracji prowadzonych przez AmRest zmniejszyła się o 103 (99 restauracji przekazano, 1 zamknięto, a 3 zostały tymczasowo wyłączone z transakcji).(PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
turystykagiełdaspółka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)