Trwa ładowanie...
d4iwgms

Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w II mdm o 0,5 pkt. do -20,8 pkt. - GfK Polonia

...
Share
d4iwgms

21.02. Warszawa (PAP) - Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w lutym mdm o 0,5 pkt. do -20,8 pkt. - wynika z badania instytutu GfK.

"W lutym wartość Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK wzrosła w stosunku do poprzedniego miesiąca o 0,5 punktu. Obecnie wynosi ona minus 20,8 punktu. Biorąc pod uwagę poszczególne wskaźniki wchodzące w skład barometru, na przestrzeni ostatniego miesiąca pogorszyły się oczekiwania co do pozytywnych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju, natomiast wzrosły oceny możliwości oszczędzania. Oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych oraz zmian na rynku pracy nie uległy zmianie i pozostały na tym samym poziomie" - napisano w komentarzu.

Poniżej składowe:

d4iwgms

Przyszła sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych.

"W lutym oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych pozostały na niezmienionym poziomie minus 7 punktów. Oznacza to powrót do sytuacji z przełomu trzeciego i czwartego kwartału 2013 roku" - napisano.

Przyszła sytuacja gospodarcza kraju.

"Wartość składowej barometru GfK dotyczącej ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju spadła w lutym o 2 punkty i wynosi obecnie minus 15 punktów. Lutowy wynik oznacza powrót do sytuacji z grudnia ubiegłego roku" - napisano.

d4iwgms

Przyszła sytuacja na rynku pracy.

"Wskaźnik ilustrujący składową barometru GfK mówiący o prognozach rozwoju sytuacji na rynku pracy utrzymał się w lutym na tym samym poziomie i wynosi obecnie minus 28 punktów" - napisano.

Możliwości oszczędzania.

"W lutowym pomiarze wskaźnik przedstawiający skłonność gospodarstw domowych do oszczędzania wzrósł o 4 punkty i wynosi obecnie minus 33 punkty, co oznacza korektę styczniowego spadku" - napisano. (PAP)

nik/ jtt/

d4iwgms

Podziel się opinią

Share
d4iwgms
d4iwgms