Trwa ładowanie...
d2iiwne

Carrefour Polska chce otworzyć w '11 200 osiedlowych sklepów franczyzowych

26.10. Warszawa (PAP) - Carrefour Polska stawia na rozwój sieci franczyzowej, w przyszłym roku planuje otworzyć 200 osiedlowych sklepów franczyzowych Carrefour Express. W kolejnych...

Share
d2iiwne

26.10. Warszawa (PAP) - Carrefour Polska stawia na rozwój sieci franczyzowej, w przyszłym roku planuje otworzyć 200 osiedlowych sklepów franczyzowych Carrefour Express. W kolejnych latach tempo otwarć w tym segmencie może być podobne - poinformowali przedstawiciele spółki na spotkaniu prasowym.

"Rozwój franczyzy jest dla nas strategicznym kierunkiem rozwoju. Nasz plan jest bardziej ambitny niż ogłaszaliśmy jeszcze w maju. W przyszłym roku naszym celem jest otwarcie 200 osiedlowych sklepów franczyzowych Carrefour Express" - powiedział Francois Vincent, dyrektor Carrefour Polska ds. rozwoju franczyzy.

"W kolejnych latach mamy zamiar rozwijać tę sieć w podobnym tempie 200 sklepów rocznie" - powiedział Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Wcześniej spółka zapowiadała uruchamianie w 2011 roku i w kolejnych latach 100 placówek rocznie.

d2iiwne

Obecnie Carrefour ma około 60 sklepów tego typu. Do końca tego roku sieć franczyzowa ma liczyć 80 placówek.

Docelowo sieć Carrefour Express ma objąć cały kraj, ma być obecna także w mniejszych miejscowościach.

"Analizy pokazują, że Polacy lubią robić zakupy w sklepach osiedlowych, odwiedzają je co drugi dzień. Ten segment ma duży potencjał, błędem wydaje mi się rozwój tylko w tradycyjnej części rynku, czyli w segmencie hipermarketów i supermarketów. Ta część rynku jest już nasycona" - powiedział prezes Anthoine.

Dodał, że przy wykorzystaniu istniejącej logistyki możliwe jest otwarcie 600 sklepów osiedlowych, ale ambicje Carrefoura są większe.

d2iiwne

"W Europie mamy obecnie ponad 7,5 tys sklepów franczyzowych. (...) Nie ma powodów, by w Polsce nie było 1 tysiąca sklepów tego typu" - powiedział Vincent.

Model franczyzowy Carrefour łączy elementy franczyzy twardej i miękkiej. Carrefour daje m.in. know-how, pakiet szkoleń, finansuje system informatyczny, pakiet marketingowy na otwarcie, część wyposażenia. Franczyzobiorca ma swobodę w wyborze dostawcy i cen. Placówki Carrefour Express mają mieć od 100 do 500 mkw powierzchni.

Carrefour podaje, że średni obrót za mkw przekracza 20 tys. zł na rok w pierwszym roku funkcjonowania placówki.

Pod marką Carrefour działa w Polsce ponad 80 hipermarketów, 200 supermarketów i 60 sklepów osiedlowych.

d2iiwne

W III kwartale 2010 roku obroty Carrefoura wyniosły 2 mld zł, co oznacza 5,8 proc. wzrostu przy stałym kursie wymiany i 10,7 proc. wzrostu przy kursie bieżącym.

"Wyniki są doskonałe. Od początku roku nasza sprzedaż wzrosła o 4,2 proc. przy stałym kursie i 13,8 proc. przy kursie bieżącym do 6 mld zł" - powiedział prezes Anthoine.

W III kwartale 2010 sprzedaż LFL w Polsce wzrosła o 4,7 proc. (PAP)

pel/ ana/

d2iiwne

Podziel się opinią

Share
d2iiwne
d2iiwne