Costa Coffee Polska jak wielkie sieci handlowe. Wycofuje jaja z chowu klatkowego
Najpierw z kawiarni, a później z wszystkich produktów, których używają - polski oddział kawiarni Costa Coffee usuwa jaja "trójki" ze swojej oferty. Zamiast od kur trzymanych w klatkach, mają pochodzić w najgorszym wypadku z chowu ściółkowego.
12.10.2017 11:03
Costa Coffee Polska o swojej decyzji poinformowała na Facebooku. W komunikacie czytamy, że zmiana ma związek z "globalną polityką firmy". Rezygnacja z jaj od kur z chowu klatkowego nie nastąpi jednak od razu.
"Do 2020 roku planujemy wycofać jaja z chowu klatkowego, jako produktu używanego w kawiarniach. Następnie, do 2025 roku, planujemy wycofać całkowicie produkty i półprodukty, które zawierają w składzie jaja z chowu klatkowego" - czytamy w komunikacie, pod którym podpisał się Zarząd Costa Coffee Polska.
Choć Costa Coffee kojarzy się głównie z kawą, to jednak w swoim asortymencie ma także m.in. ciasta czy kanapki, do których produkcji używane są jaja.
Fala rezygnacji z jaj "trójek"
Costa nie jest pierwszą firmą, która wycofuje jaja z chowu klatkowego. Podobne deklaracje złożyły w ostatnich miesiącach m.in. Biedronka, Lidl, Auchan, Piotr i Paweł, Carrefour, Aldi, Intermarche, Makro, Tesco, Kaufland, Stokrotka czy Netto.
Zobacz także
Co oznaczają symbole na jajach?
Numer wyróżniający partii składa się z kodu systemu chowu, kodu państwa oraz oznaczenia zakładu. Rozpoczyna się od określenia tzw. systemu hodowli:
- "0" dla jaj z chowu ekologicznego (stosowanie ekologicznych mieszanek pasz, wolny wybieg, wylęg tradycyjny, naturalny);
- "1" dla jaj z chowu na wolnym wybiegu (kury poruszają się swobodnie po wybiegu, grzędach);
- "2" dla jaj z chowu ściółkowego (kury mają naturalną podściółkę ze słomy, trocin itp., ale są cały czas w zamknięciu);
- "3" dla jaj z chowu klatkowego (kilka kur w klatce, bez ściółki, nie mają dostępu do światła słonecznego, często obcina się im dzioby i pazury, żeby się wzajemnie nie raniły).