Członek zarządu PKP Intercity odwołany wz. z problemami z biletami na Pendolino

Warszawa, 17.11.2014 (ISBnews) - Prezes PKP SA Jakub Karnowski odwołał Pawła Hordyńskiego ze stanowiska członka zarządu PKP Intercity w związku z awarią systemu sprzedaży biletów na Pendolino, podało PKP SA w komunikacie.

17.11.2014 12:46

"Prezes zarządu PKP SA, Jakub Karnowski, mając na uwadze dobro pasażerów oraz dobre imię spółki PKP Intercity podjął decyzję o natychmiastowym odwołaniu Pawła Hordyńskiego ze stanowiska członka zarządu PKP Intercity. Stanowiska straciły również osoby bezpośrednio odpowiadające za wdrożenie sytemu sprzedaży biletów w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity" - czytamy w komunikacie.

Tym samym z dniem 17 listopada br. stanowiska stracili: Paweł Hordyński - członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych, Piotr Butkiewicz - dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia oraz Michał Rudek - dyrektor biura informatyki.

"Awaria z ostatnich dni była bezpośrednią przyczyną podjęcia decyzji o zmianach personalnych w Intercity. (?) Pragnę przeprosić pasażerów oraz zapewnić, że już podejmujemy wszelkie działania, aby przywrócić pełny dostęp do systemu sprzedaży. W Intercity całodobowo działa sztab kryzysowy, któremu przewodniczy szef rady nadzorczej PKP IC, członek zarządu PKP SA Piotr Ciżkowicz" - powiedział Karnowski, cytowany w komunikacie.

Jednocześnie w ramach rekompensaty za niedogodności spowodowane błędami w systemie sprzedaży PKP Intercity w ostatnich dniach, podjęto decyzję o trzykrotnym zwiększeniu puli promocyjnych biletów na pociągi EIC Premium w cenie 49 zł na podróże do połowy stycznia 2015 r., podano także w materiale.

"Przepraszamy naszych Klientów za utrudnienia w zakupie biletu. Sztab ekspertów pracuje całą dobę nad jak najszybszym przywróceniem działania systemu internetowego" - powiedział prezes PKP Intercity Marcin Celejewski, cytowany w komunikacie przesłanym przez tę spółkę.

Podkreślił, że PKP Intercity wprowadziło dodatkowe rozwiązania, które mają usprawnić obsługę podróżnych, mających trudności w korzystaniu z serwisu e-IC.

"Pasażerowie, którzy mają trudności w korzystaniu z serwisu e-IC i nie mogą wydrukować biletu, zostaną odprawieni na pokładach pociągów na podstawie dokumentu ze zdjęciem (np. dowodu osobistego, prawa jazdy czy paszportu). Jeśli zrezygnują z podróży, po złożeniu reklamacji otrzymają pełny zwrot wartości biletu. W sytuacji, gdy podróżny nie zdąży kupić biletu w kasie, drużyny konduktorskie nie będą pobierać dodatkowej opłaty za jego wystawienie" - wyjaśnia spółka w komunikacie.

14 grudnia br. na polskich torach zadebiutuje nowa kategoria pociągów PKP Intercity: EIC Premium (EIP). Nowoczesne składy będą kursować pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem. Wartość całkowita projektu to ok. 1,96 mld zł.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)