DM BZ WBK wycenia Eko Holding na 9,5 zł za akcję metodą DCF

17.02. Warszawa (PAP) - Analitycy DM BZ WBK, w raporcie z 11 lutego, wyceniają Eko Holding, spółkę działającą w sektorze handlu detalicznego FMCG oraz dystrybucji artykułów...

17.02.2010 | aktual.: 17.02.2010 16:23

17.02. Warszawa (PAP) - Analitycy DM BZ WBK, w raporcie z 11 lutego, wyceniają Eko Holding, spółkę działającą w sektorze handlu detalicznego FMCG oraz dystrybucji artykułów drogeryjnych, na 9,5 zł za akcję metodą DCF. Wycena porównawcza wobec polskich spółek wskazuje cenę akcji Eko na poziomie 9,9 zł w oparciu o P/E w latach 2009-2011 i 10,1 zł za akcję w oparciu o EV/EBITDA.

"Model DCF, nasze główne narzędzie wyceny, wskazuje na bieżącą wycenę wartości spółki w wysokości 481 mln zł, czyli 9,5 zł za akcję (po transakcji IPO)" - napisano w raporcie analitycznym DM BZ WBK, oferującego spółki.

"Wycena porównawcza wobec polskich spółek implikuje cenę akcji EKO na poziomie 9,9 zł oraz 10,1 zł w oparciu odpowiednio o wskaźnik P/E i EV/EBITDA, natomiast porównanie z sektorem międzynarodowym implikuje cenę 9,9 zł i 9,0 zł w oparciu o zarówno P/E, jak i EV/EBITDA" - napisano.

Analitycy zauważają, że biorąc pod uwagę wskaźniki P/E i EV/EBITDA Eko Holding jest tanie w porównaniu ze spółkami z sektora. Z krajowych firm analitycy porównywali Eko do Eurocash, Emperii, Bomi i Alma Market.

"Porównanie ze spółkami międzynarodowymi wskazuje na wysokie dyskonto biorąc pod uwagę zarówno wskaźniki P/E, jak i EV/EBITDA. W odniesieniu do wskaźnika P/E, dyskonto wynosi 19 proc. i 23 proc. odpowiednio w latach 2010-11P. W oparciu o wskaźnik EV/EBITDA w latach 2010-11P, dyskonto wynosi 14 proc. i 20 proc. odpowiednio w latach 2010-11P. Porównanie ze spółkami krajowego sektora również wskazuje na wysokie dyskonto sięgające 25 proc. i 10 proc. odpowiednio w latach 2010-11P w odniesieniu do wskaźnika P/E oraz 15 proc. i 20 proc. w latach 2010- 1P w odniesieniu do wskaźnika EV/EBITDA" - podał BZ WBK.

Analitycy oczekują, że przychody grupy będą średniorocznie rosły w latach 2009-2011 o 8 proc., a zysk netto o 31 proc., dzięki wzrostowi organicznemu, poprawie efektywności oraz wyższym przychodom finansowym.

Prognozują, że w 2010 roku Eko Holding wypracuje 31,9 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 1,247 mld zł. Oczekują, że w latach 2011-12 spółka osiągnie zysk netto 40,1 mln zł oraz 45,3 mln zł przy sprzedaży 1,376 mld zł oraz 1,519 mld zł.

Eko Holding zamierza pozyskać 84 mln zł z oferty publicznej, w celu sfinansowania ekspansji sieci sklepów, akwizycji oraz zasilenia kapitału obrotowego.

Grupę tworzy blisko 220 sklepów własnych EKO, tworzących jedną z większych sieci supermarketów w Polsce, ponad 500 sklepów franczyzowych Rabat oraz dystrybutor artykułów drogeryjnych (Polska Grupa Drogeryjna).

Oferta publiczna Eko Holding obejmuje do 12.245.000 nowych akcji serii D i 1.000.000 akcji serii A sprzedawanych przez jednego z obecnych akcjonariuszy. W transzy instytucjonalnej oferowanych jest 9.933.750 akcji, a w transzy indywidualnej 3.311.250 akcji.

Do 22 lutego opublikowany zostanie przedział cenowy, a od 23 do 25 lutego potrwa budowa księgi popytu. 26 lutego opublikowana zostanie cena emisyjna oraz liczba akcji w poszczególnych transzach. Zapisy odbędą się w dniach 26 luty - 2 marca.

Debiut na GPW planowany jest na połowę marca. (PAP)

pel/na/

Źródło artykułu:PAP
hurtemperia holding sahandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)