Gigant kosmetyczny otworzył magazyn w Polsce. Zatrudni ponad tysiąc osób
Notino, największy sklep internetowy z kosmetykami w Europie, otworzył swój pierwszy magazyn w Polsce - w Głuchowie. W planach jest zatrudnienie 1,2 tys. osób.
Z informacji portalu dlahandlu.pl wynika, że pierwszy polski magazyn Notino rozpoczął wysyłkę paczek już w poniedziałek 15 lipca 2024 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Fala zwolnień w Polsce. Dominują te branże. "Pęka bańka"
Nowy magazyn Notino w Polsce
- Uruchomienie magazynu w Głuchowie to dla nas kolejny krok w rozwoju na rynku, na którym jesteśmy obecni od 20 lat. Pozwoli nam to na stworzenie jeszcze lepszego doświadczenia zakupowego, poprzez jeszcze szybsze dostawy produktów - skomentował Tomáš Hofer, Chief Logistic Officer Notino, cytowany przez serwis.
Magazyn ma powierzchnię ponad 25 tys. m2 i znajduje się na niej 9 tys. metrów regałów. Jest wyposażony w dwie automatycznie linie do pakowania i etykietowania paczek, laser do grawerowania napisów, a także rentgen do kontroli zawartości przesyłek.
Notino zainwestowało też w Cubiscan, czyli inteligentne narzędzie do efektywnego mierzenia i ważenia paczek. Poza tym planuje wprowadzić do magazynu autonomiczne roboty marek Locus i Agilox. Ich zadaniem ma być przyspieszenie transportu produktów po magazynie. Dodatkowym usprawnieniem będą maszyny do automatycznej dystrybucji próbek do pudełek.
Ekologiczny magazyn zatrudni 1,2 tys. osób
Co więcej, na dachu obiektu w Głuchowie zamontowano system paneli słonecznych o mocy 100 kW. Są tam także automatyczne linie pakujące, które zmniejszają zużycie plastiku o ponad 90 proc. Portal wskazuje, że obecnie około 40 proc. zamówień w czeskim Rajhradzie jest kompletowanych przy jej użyciu.
Przesyłki przygotowywane w polskim magazynie będą trafiały również do klientów spoza naszego kraju. Mają być wysyłane m.in. do Danii, Szwecji, Finlandii, Niemiec, Litwy, Łotwy i Estonii. W magazynie ma pracować 1,2 tys. osób, co może być kuszące dla mieszkańców woj. wielkopolskiego.
Notino powstało w 2004 r. w Czechach. W ofercie ma 82 tys. produktów od 1,4 tys. globalnych i lokalnych marek. Po 17 latach działalności firma stała się największym sklepem internetowym z perfumami i kosmetykami w Europie. W 2023 r. klienci zakupili w Notino 55 mln produktów.
Drogeria Kontigo wycofuje się z Polski
Notino rozwija skrzydła, a tymczasem sieć drogerii Kontigo likwiduje kolejne placówki stacjonarne w Polsce. W sprawozdaniu za 2022 r. sklepy z kosmetykami były 34 mln zł "pod kreską".
W 2019 r. sieć składała się z 32 placówek, pod koniec ubiegłego roku - już tylko z 19. Obecnie pod szyldem Kontigo działa jeszcze 15 sklepów, a w drogeriach trwa wyprzedaż kosmetyków. Docelowo sklep chce działać wyłącznie w internecie.