Trwa ładowanie...
deyb7cl
gpw
05-09-2013 13:29

GPW: utrzymanie w mocy Uchwały Nr 840/2013

05.09. Warszawa (PAP/GPW) - Uchwała Nr 1028/2013 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 4 września 2013 r. w sprawie utrzymania w mocy Uchwały Nr 840/2013...

deyb7cl
deyb7cl

05.09. Warszawa (PAP/GPW)
- Uchwała Nr 1028/2013 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 4 września 2013 r. w sprawie utrzymania w mocy Uchwały Nr 840/2013 Zarządu Giełdy z dnia 26 lipca 2013 r.

§ 1 Na podstawie pkt 35b i 35c Załącznika Nr 5 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Zarząd Giełdy, po ponownym rozpoznaniu sprawy skreślenia z listy Autoryzowanych Doradców w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect spółki IPO S.A., postanawia utrzymać w mocy Uchwałę Nr 840/2013 Zarządu Giełdy z dnia 26 lipca 2013 r. § 2 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie W dniu 9 sierpnia 2013 r. spółka IPO S.A. (Wnioskodawca), działając na podstawie pkt 35b Załącznika Nr 5 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, złożyła wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy skreślenia IPO S.A. z listy Autoryzowanych Doradców w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect, dokonanego Uchwałą Nr 840/2013 Zarządu Giełdy z dnia 26 lipca 2013 r. Zarząd Giełdy, rozpatrując przedmiotowy wniosek, dokonał ponownej oceny zasadności skreślenia Wnioskodawcy z listy Autoryzowanych Doradców, z uwzględnieniem wyjaśnień przedstawionych przez IPO S.A. w uzasadnieniu przedmiotowego wniosku. Wnioskodawca wraz z wnioskiem o ponowne rozpoznanie sprawy przedstawił argumenty świadczące w jego opinii, o wykonywaniu przez niego działań mających na celu prawidłowe sporządzenie dokumentu informacyjnego oraz przygotowanie spółki MEDISWORD PLUS S.A. (Emitent) do funkcjonowania w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect. Jednakże efekty tych działań były, w ocenie Giełdy, niewystarczające
z punktu widzenia standardów obowiązujących na tym rynku. Zarząd Giełdy wskazuje, że rolą Autoryzowanego Doradcy jest zapewnienie, aby informacje zawarte w dokumencie informacyjnym były prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym oraz, aby nie pominięto w nim żadnych faktów, które mogłyby wpływać na jego znaczenie i wycenę instrumentów finansowych wprowadzanych do obrotu. Tymczasem dokument informacyjny spółki MEDISWORD PLUS S.A., pierwotnie złożony wraz z wnioskiem o wprowadzenie akcji tej spółki do obrotu na rynku NewConnect, zawierał niespójne informacje o przyjętym przez Emitenta modelu działalności. Autoryzowany Doradca w trakcie procedury rozpatrywania wniosku nie wykazał się w naszej ocenie wystarczającą inicjatywą w zakresie modyfikacji złożonych dokumentów i sprawdzenia zgodności zapisów dokumentu informacyjnego ze stanem faktycznym. Większość istotnych modyfikacji dokumentu informacyjnego Emitenta była wynikiem zgłaszania przez Giełdę uwag i zastrzeżeń do przekazanej nam dokumentacji. W
efekcie zakres informacji o działalności Emitenta w pierwotnej i ostatecznej wersji dokumentu informacyjnego znacząco się różnił. Sytuacja taka jest w ocenie Giełdy niedopuszczalna z punktu widzenia przejrzystości informacyjnej spółek notowanych na rynku NewConnect oraz standardów funkcjonowania Autoryzowanych Doradców. Niezależnie od powyższego, Zarząd Giełdy nie podziela również stanowiska Wnioskodawcy odnośnie prawidłowości wypełniania przez niego obowiązków Autoryzowanego Doradcy w zakresie współdziałania z emitentami przy wypełnianiu przez nich obowiązków informacyjnych. Odnosząc się do tej kwestii Giełda zauważa, że stosownie do postanowień § 6 ust. 14.1 Załącznika nr 3 do Regulaminu ASO publikację pierwszego raportu okresowego powinna poprzedzać informacja o datach publikacji raportów okresowych w danym roku, podczas gdy raport spółki MEDISWORD PLUS S.A. zawierający harmonogram publikacji raportów okresowych został opublikowany dopiero następnego dnia po publikacji raportu za I kwartał 2013 r. Trudno
zatem zgodzić się z argumentem Wnioskodawcy, że do chwili naruszenia obowiązku związanego z publikacją raportu za I kwartał 2013 r. Emitent wykonywał obowiązki informacyjne prawidłowo. Dodatkowo należy wskazać, iż spółka V GROUP S.A., wobec której IPO S.A. w okresie od dnia 1 września 2012 r. do dnia 30 czerwca 2013 r. świadczyła usługi Autoryzowanego Doradcy, nie opublikowała w terminie wymaganym regulacjami obowiązującymi w alternatywnym systemie obrotu raportu za I kwartał 2013 r., co skutkowało zawieszeniem obrotu akcjami tej spółki oraz nałożeniem na tę spółkę oraz jej Autoryzowanego Doradcę, czyli IPO S.A., kar upomnienia. W ocenie Zarządu Giełdy powyższe okoliczności uzasadniają stanowisko wyrażone w uzasadnieniu do uchwały o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców, że sposób funkcjonowania IPO S.A jako Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie nie daje rękojmi dalszego prawidłowego wykonywania jego obowiązków. W związku z powyższym Zarząd Giełdy uznał, iż brak jest wystarczających
przesłanek, uzasadniających zmianę decyzji w sprawie skreślenia IPO S.A. z listy Autoryzowanych Doradców w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect. Mając powyższe na uwadze, Zarząd Giełdy postanowił jak w uchwale.

Kom amp/

deyb7cl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
deyb7cl