Trwa ładowanie...
d1ci0mw
d1ci0mw

Grupa TP miała 1,94 mld zł przychodów z telefonii komórkowej w IV kw. '11 (opis2)

14.02. Warszawa (PAP) - Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) miała w IV kwartale 2011 roku 1,94 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 2 mld zł w takim samym okresie...
Share
d1ci0mw

14.02. Warszawa (PAP) - Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) miała w IV kwartale 2011 roku 1,94 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 2 mld zł w takim samym okresie 2010 roku - podała TP SA w raporcie.

W całym 2011 roku przychody TP SA z telefonii komórkowej wyniosły 7,706 mld zł wobec 7,711 mld zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spadły tym samym o 0,1 proc.

"Przychody segmentu komórkowego nie zmieniły się w skali roku, ponieważ na ich ewolucję niekorzystny wpływ wywarła obniżka stawek MTR za SMS i połączenia głosowe. Z wyłączeniem wpływu tych obniżek, przychody wzrosły o 3,0 proc. w porównaniu do 2010 roku, przy czym wzrost wynikał przede wszystkim z solidnego przyrostu liczby klientów Orange (o 326 tys., tj. 2,3 proc. rok do roku), który z nadwyżką zrównoważył rynkową presję cenową" - poinformowała spółka.

d1ci0mw

W raporcie podano, że nadal zwiększała się liczba smartfonów, a ich udział w nowych i przedłużanych umowach post-paid wzrósł z 22 proc. w IV kwartale 2010 r. do 35 proc. w IV kwartale 2011 r.

"Miało to korzystny wpływ na ARPU z usług przesyłu danych - w skali roku odnotowano wzrost tego wskaźnika o 20,8 proc." - dodano.

Marża EBITDA spadła rdr w IV kwartale 2011 roku o 2 pkt proc., do 26,9 proc.

"EBITDA w segmencie komórkowym (w całym 2011 r. - PAP) utrzymała się na solidnym poziomie (wzrost o 1,7 proc. rok do roku), przy marży 29,8 proc. (wobec 29,3 proc. w 2010 roku). Wynik ten został osiągnięty dzięki stabilnym przychodom przy 5,5-proc. spadku kosztów usług międzyoperatorskich (w wyniku obniżek stawek MTR oraz zmniejszenia asymetrii MTR w rozliczeniach z P4)" - zaraportowano.

d1ci0mw

Łączna liczba klientów telefonii komórkowej wzrosła na koniec IV kwartału w ujęciu rocznym o 2,3 proc., do 14,658 mln, z czego liczba klientów abonamentowych wyniosła 6,977 mln (wzrost o 0,3 proc.), a liczba klientów pre-paid 7,681 mln (wzrost o 4,1 proc.).

W raporcie podano, że przyrost bazy klientów komórkowych o 2,3 proc. rok do roku miał miejsce dzięki 326 tys. przyłączeń netto (w tym 44 tys. w IV kwartale).

Liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowych wzrosła o 35,4 proc., do 741 tys.

Zagregowane ARPU dla usług telefonii komórkowej wyniosło na koniec IV kwartału 2011 roku 40,1 zł wobec 40,7 zł po III kwartale 2011 roku oraz 42,5 zł na koniec IV kwartału 2010 roku.

d1ci0mw

TP podała, że Orange utrzymał wiodącą pozycję na rynku w ujęciu wartościowym. Udział rynkowy tego podmiotu wyniósł wówczas 30,2 proc., w porównaniu z 30,5 proc. w III kwartale 2011 roku. W IV kwartale 2010 r. udział ten wynosił 31 proc.

Ilościowy udział Orange w rynku telefonii komórkowej wyniósł w IV kwartale tego roku 29 proc. wobec 29,7 proc. w III kwartale 2011 roku i w stosunku do 30,2 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego. (PAP)

jow/ morb/

d1ci0mw

Podziel się opinią

Share
d1ci0mw
d1ci0mw