Trwa ładowanie...

H&M kończy z drukowanym katalogiem. Internet bierze górę

Po 39 latach nieprzerwanego drukowania, H&M przestaje wydawać papierowy katalog. Decyzja ma "skutek natychmiastowy". Popularyzacja zakupów online sprawiła, że analogowa wersja przestaje się opłacać i traci sens. Przy okazji oszczędzonych zostanie nieco surowców.

Share
H&M kończy z drukowanym katalogiem. Internet bierze górę
Źródło: East News, fot: Stanisław Kowalczuk
d43g1u5

Powoli zanika jeden z najbardziej tradycyjnych zwyczajów zakupowych, czyli kupowanie rzeczy z katalogu. Szwedzki gigant modowy Hennes & Mauritz, znany po prostu jako H&M, właśnie poinformował, że zaprzestaje wydawania papierowego katalogu ze skutkiem natychmiastowym - informuje "Bloomberg".

Sieć drukowała katalog nieprzerwanie przez 39 lat. Jednak rozwój zakupów online spowodował, że takie katalogi stały się przestarzałe, a ich wydawanie - nieopłacalne. H&M zdecydowało się na taki ruch po tym, jak zobaczyło, że większe wpływy ma od klientów, którzy ubrań i akcesoriów szukają na ekranach swoich smartfonów czy komputerów, a nie przewracając błyszczące strony drukowanego katalogu.

d43g1u5

"W miarę zmieniających się wzorców zakupowych, a obecnie klienci wybierają zakupy online, zdecydowaliśmy się pożegnać z naszym katalogiem" - czytamy w oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej H&M.

Obejrzyj: Pomysł na biznes. Mini-domy w Polsce

Sieć wpisuje się tym w globalny trend handlowych gigantów. Niemiecki Otto (dawniej największy na świecie sklep wysyłkowy) swój ostatni drukowany katalog wydał pod koniec 2018 r., po 69 latach istnienia. Z kolei produkująca m.in. znaną na całym świecie bieliznę Victoria's Secret już trzy lata temu zaprzestała drukowania katalogów.

Liderem rynku drukowanych katalogów pozostaje Ikea. Sieć meblowa nadal wydaje pisma i to na wielką skalę - każdy z katalogów liczy nawet ponad 300 stron.

d43g1u5

Katalogi były szczególnie popularne w mniejszych miejscowościach i na wsiach, gdzie często nie było popularnych sklepów i klienci nie mieli szansy pojawić się w nich osobiście. Składali zamówienia po tym, jak daną rzecz oglądali w katalogu. Łatwo mogli zwrócić zamówione rzeczy. Jednak i tam bez problemu dociera teraz szerokopasmowy internet, więc nie ma problemu, by zakupy robić online.

H&M wydawało katalog na 6 rynkach z 72, na których marka jest obecna, to: Austria, Holandia, Niemcy, Szwecja, Finlandia i Norwegia. A był czas, że katalog dystrybuowano w aż 18 krajach. Wydanie z tego tygodnia jest ostatnim drukowanym katalogiem. H&M zwraca także uwagę na to, że dzięki tej decyzji ograniczy również zużycie surowców.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d43g1u5

Podziel się opinią

Share
d43g1u5
d43g1u5