Internetowy spot Tigera wulgarny i nieobyczajny. Jest skarga
Do Komisji Etyki Reklamy zaskarżono internetową reklamę napoju energetycznego "Tiger", która w sieci pojawiła się wiosną tego roku.
Do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga na internetową reklamę napoju energetycznego "Tiger", która w sieci pojawiła się wiosną tego roku - informują Wirtualnemedia.pl. W ramach akcji pod hasłem "Tiger, PrzeTiger - jeszcze więcej PRZEakcji" zorganizowano konkurs "rusz jajami".
W skardze zwrócono uwagę, że spot nawołuje do łamania norm społecznych i podejmowania ryzykownych działań, co prowadzi do zagrożenia zdrowia i życia. Dodatkowo hasło reklamy "rusz jajami" jest wulgarne i nieobyczajne.
W piśmie zauważono również, że „pomimo tego, że reklama skierowana jest do młodych dorosłych, może silnie oddziaływać na podatną na wyżej wymienione sugestie młodzież" .
Co na to firma Maspex? Jej przedstawiciele bronią reklamy, wskazując na to, że napój zawiera kofeinę zatem skierowany jest do osób dorosłych. Dodatkowo zwracają uwagę na ostrzeżenie, które wyświetlane jest podczas emisji reklamy: "Te sceny są niebezpieczne. W filmie zostały wykonane przez kaskaderów. Nie próbuj ich naśladować".
Maspex tłumaczy również hasło "rusz jajami". Firma uważa, że zwroty, które kiedyś były uważane za wulgarne, dziś nie ranią odbiorców.