Jaja z chowu klatkowego w odwrocie. Restauracje z nich rezygnują, AmRest blisko decyzji
Do końca 2025 roku 37 restauracji, kawiarni i firm cateringowych ma wycofać z użycia jajka z chowu klatkowego. Część już zrezygnowała z "trójek". Blisko ogłoszenia swojej decyzji w tej sprawie jest spółka AmRest, która zarządza markami: Burger King, KFC i Pizza Hut.
10.06.2020 | aktual.: 08.05.2022 16:43
O sprawie informuje branżowy portal wiadomoscihandlowe.pl, które powołuje się na dane Stowarzyszenia Otwarte Klatki z raportu o zmianach w branży spożywczej i na rynku jajecznym w ostatnich latach. W drugiej edycji do badania zaproszonych zostało 29 firm - odpowiedziało 12.
I tak Columbus Coffee zredukowała użycie jaj z chowu klatkowego o 90 proc. Natomiast Firma Citronex (Restauracje Picaro) całkowicie zrezygnowała z "trójek".
Restauracja Stolica przerzuciła się na jaja z chowu ściółkowego. Presto Pizzeria Trattoria obniżyła zużycie "trójek" o połowę, a North Food - o 10 proc. Telepizza zaś porozumiała się ze swoimi dostawcami półproduktów, które zawierają w składzie jaja lub produkty pochodne. Z jaj z chowu klatkowego mają zrezygnować całkowicie do 2025 roku.
Wcześniej natomiast sukces swój w tym temacie ogłosiły: N31 Restaurant&Bar, Restauracja Polska Różana, Makarun Spaghetti and Salad, OptiDiet, EtnoCafe, Subway, New York Pizza Department, Dominium, Meet&Fit, 7 Street Bar&Grill oraz Sodexo.
Natomiast spółka AmRest poinformowała, że nie używa w swoich markach jaj "trójek". Oficjalną decyzję planuje opublikować w połowie 2020 roku.
Czytaj też: Biedronka, Lidl i Żabka gotowe na szturm turystów. Pracownicy już jadą nad morze
Również sieć McDonald's zrezygnowała z jaj z chowu klatkowego. Na swojej stronie deklaruje, że w jej restauracjach są wykorzystywane jaja z chowu ściółkowego.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki przywołało także badanie Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat. Wynika z niego, że 82 proc. ankietowanych jest zdania, że hodowla klatkowa nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Natomiast 54,5 proc. uważa, że podmioty działające w gastronomii powinny zrezygnować z "trójek".
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.