Jesteś klientem ING Bank Śląski? Ta wiadomość cię zainteresuje
Do 20 września można składać reklamację w sprawie opłaty miesięcznej za kartę debetową. ING Bank Śląski informuje o tym w specjalnym liście do klientów.
22.07.2018 14:10
Chodzi o opłaty miesięczne pobierane za karty Debit MasteCard, Visa NFC, Visa Zbliżeniowa, które zostały wydane między 1 lutego 2017 a 31 marca 2018 r. „Przypominamy, że od 29 marca obowiązują nowe zasady naliczania warunkowych opłat za karty debetowe wydane do kont w złotówkach” – pisze bank w komunikacie.
„Wcześniej do zwolnienia z opłaty braliśmy pod uwagę te transakcje, które zostały rozliczone w okresie objętym opłatą, a obecnie są to transakcje, które zostały wykonane w okresie objętym opłatą – nawet, jeśli zostaną rozliczone później” – czytamy dalej.
Wcześniej bowiem dochodziło do sytuacji, gdy płatności wykonywane w danym miesiącu bank rozliczał w kolejnym. To z kolei powodowało, że niektórzy klienci banku nie osiągali minimalne kwoty zakupów, dzięki której korzystanie z karty było darmowe. Ta wynosi 300 zł, a dla posiadaczy kontw wieku 18-26 lat – 200 zł na miesiąc. W efekcie bank naliczał klientom opłatę w wysokości 7 zł za miesiąc.
„Możliwość otrzymania zwrotu dotyczy wszystkich klientów, którzy do dnia 20 września 2018 r. w drodze reklamacji zgłoszą wniosek o zwrot opłaty pobranej w sytuacji opisanej powyżej. Opłaty zwrócimy w ciągu 30 dni od daty złożenia reklamacji” – informuje ING.
Reklamacje można zgłaszać przez Wiadomości w serwisie Moje ING, infolinię, pisemnie bądź po prostu w dowolnym oddziale banku.
ING Bank Śląski nie jest pierwszym bankiem, który oferuje możliwość zwrotu opłat za korzystanie z karty debetowej. Wcześniej zrobiły to m.in. Alior Bank i mBank.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl