Już 6 milionów Polaków kupuje odzież w internecie
Popularność internetowych sklepów odzieżowych rośnie z roku na rok. Coraz mniej z nas ma problem z tym, aby kupić buty, koszulę czy sweter bez ich wcześniejszego mierzenia. Spora w tym zasługa sklepów, które wychodzą do klienta i np. stosują "otwartą politykę zwrotów". Gdzie w sieci kupujemy najchętniej?
Już 6 milionów Polaków kupuje odzież w internecie
Popularność internetowych sklepów odzieżowych rośnie z roku na rok. Coraz mniej z nas ma problem z tym, aby kupić buty, koszulę czy sweter bez ich wcześniejszego mierzenia. Spora w tym zasługa sklepów, które wychodzą do klienta i np. oferują "otwartą politykę zwrotów". Gdzie w sieci kupujemy najchętniej?
Zestawienie przygotował serwis Wirtualnemedia.pl, który opracował dane z Megapanelu PBI/Gemius.
10. Urbancity.pl
*Liczba użytkowników w maju 2014 r.: 417 106. Liczba użytkowników w maj u2013 r.: brak danych. *
Urbancity.pl jest sklepem, który oferuje ubrania miejskich marek takich jak Addiads, Nike, Boop, K1X. W swojej ofercie ma też polskich producentów, np. Slavica - "zaprojektowana przez Cleo marka ze słowiańską duszą" czy El Polako.
Jak wynika ze statystyk Megapanelu PBI/Gemius, w maju 2014 r. sklepy internetowe, które w swojej ofercie mają odzież, odwiedziło 5,89 miliona internautów.
9. eobuwie.com.pl
*Liczba użytkowników w maju 2014 r.: 466 140. Liczba użytkowników w maju 2013 r.: 339 957. *
Portal eobuwie.pl zajmuje się głównie sprzedażą butów, w swojej ofercie ma też akcesoria obuwnicze i odzieżowe oraz torebki. To jeden z największych sklepów w polskiej sieci, który specjalizuje się w tej kategorii.
Jak pokazują statystyki, już od ponad roku e-sklepy odzieżowe odwiedzane są miesięcznie przez około 6 milionów użytkowników. Dane pokazują, że w październiku ubiegłego roku padł rekord - sklepy odwiedziło 6,86 mln osób.
8. reserved.com
*Liczba użytkowników w maju 2014 r.: 520 729. Liczba użytkowników w maju 2013 r.: 529 230. *
Reserved to marka odzieżowa, której kolekcje dostępne są w 10 europejskich krajach. Jednocześnie też jest najpopularniejszą marką polskiej spółki LPP, która posiada jeszcze: Cropp, Sinsay, House i Mohito.
E-sklepy odzieżowe, tak jak te tradycyjne, odwiedzają głównie kobiety. W maju 2014 r. użytkowniczek tych serwisów było 3,68 mln, co stanowiło 61,3 proc. wszystkich odwiedzających. W ciągu dwóch lat odnotowano wzrost liczby klientek o 41,9 proc. -1,08 mln. Z kolei w skali dwóch lat e-sklepom przybyło 965,1 tys. odwiedzających je panów.
7. szafa.pl
Szafa.pl jest jedynym serwisem w tym zestawieniu, który łączy funkcje sprzedaży ubrań wraz z portalem społecznościowym. To nie jest typowy sklep, ale raczej forum służące do wymiany ubrań i porad na temat mody.
51,3 proc. osób, które odwiedziły e-sklepy w maju tego roku, znajdowały się w przedziale wiekowym od 15 do 34 lat. W porównaniu do wyniku sprzed 2 lat okazuje się, że tych w wieku 15-25 lat było o 507,2 tys. więcej, czyli o 1,64 miliona. Z kolei klientów w wieku 25-34 lata było 1,43 miliona odwiedzających, o 253,2 tys. więcej niż w 2012 r.
Zaskakujące może być to, że procentowo jeszcze bardziej wzrosła liczba użytkowników z pozostałych grupach wiekowych - o 75-83 proc.
6. sizeer.com
Sizeer to największa sieć salonów multibrandowych w Polsce oraz nowoczesny sklep internetowy e-sizeer.com. W swojej ofercie mają takie marki jak: DC, Lacoste, Converse, New Balance, adidas, Nike, New Era czy Vans.
Z danych wynika, że najwięcej zaufania do e-sklepów odzieżowych mają osoby ze średnim i wyższym wykształceniem. Stanowią ponad 70 proc. wszystkich ich użytkowników. W maju tego roku użytkowników ze średnim wykształceniem było 2,4 mln, o 799,3 tys. więcej niż w 2012 r., zaś z wyższym było 1,96 mln, o 451,4 tys. niż dwa lata temu.
5. fasardi.com
Projekt sklepu "FASARDI.com" powstał w 2010 roku. Początkowo firma zajmowała się sprzedażą hurtową na terenie UE. Od września 2013 roku rozpoczęła sprzedaż detaliczną przez internet. Fasardi.com oferuje ubrania od ponad 20 producentów z Polski, Włoch, Turcji i Francji.
Co ciekawe e-sklepy z odzieżą cieszą się coraz większą popularnością wśród mieszkańców wsi. W ciągu dwóch lat liczba ich klientów wzrosła o 899 tys. do 2,13 mln. Z kolei użytkowników z miast różnej wielkości przybyło od 234 tys. do 304 tys.
4. c-and-a.com
C&A to międzynarodowy gigant, którego historia sięga XIX wieku. Przedsiębiorstwo pod nazwą "C&A Brenninkmeijer" założyło dwóch braci Clemens i August.
Aktualnie firma C&A, wywodząca się z Holandii, obecna jest już w 21 europejskich krajach i posiada ponad 1575 sklepów, w których zatrudnia 37 500 pracowników. Niemcy z 500 sklepami są największym rynkiem, drugie miejsce zajmuje Holandia, a potem kolejno Austria, Belgia, Hiszpania oraz Francja. W ostatnim okresie zostały otwarte sklepy we Włoszech, Rumunii, Chorwacji, Serbii i Danii.
Jak czytamy na stronie wirtualnemedia.pl żaden z e-sklepów odzieżowych nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo jak dużo czasu spędzają w nich polscy internauci.
3. deichmann.com
Deichmann.com jest sklepem internetowym jednej z najpopularniejszych sieci obuwniczych w Europie. Firma powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Deichmann posiada obecnie ponad 3 500 sklepów w 23 krajach i zatrudnia 35 000 pracowników na całym świecie.
W zestawieniu nie uwzględniono serwisu Domodi.pl. Wprawdzie odwiedziło go w maju 2014 r. aż 809,3 tys. użytkowników, jednak jest on tylko agregatorem ofert z różnych e-sklepów - tłumaczy serwis Wirtualnemedia.pl. Nie znalazły się tu też serwisy sieci odzieżowych, jak np. H&M, które nie pozwalają na dokonywanie zakupów online.
2. bonprix.pl
Bonprix jest Domem Sprzedaży Wysyłkowej, wchodzącym w skład największego koncernu tego typu na świecie - OTTO Versand z Hamburga.
Działalność swą prowadzi w kilku największych państwach europejskich: Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Szwajcarii oraz Rosji. W Polsce działa od 1991 roku i jak czytamy w katalogach firmy, trafia do 5 milionów domostw w całym kraju.
1. Zalando.pl
Liczba użytkowników w maju 2014 r.: 1 828 295. Liczba użytkowników w maju 2013 r.: 1 541 895.
Zalando jest sklepem internetowym, który szybko robi międzynarodową karierę, także w Polsce. To co wyróżnia markę, to mi.n. fakt, że klient nigdy nie płaci za przesyłkę czy jej zwrot.
Jak podaje sklep na swoich stronach, w Zalando klienci znajdą obok dużych, międzynarodowych marek, jak np. Benetton, Guess, Geox lub Timberland, także ekskluzywną odzież od firm takich jak Apepazza, Latitude Femme lub French Connection, które ciężko jest znaleźć w handlu detalicznym.