Trwa ładowanie...
drksnyc
banki
12-06-2012 13:16

Koszt dostosowań do FATCA dla największych polskich banków może wynieść 60 mln zł - Deloitte

12.06. Warszawa (PAP) - W ciągu kilku lat największe polskie banki ponieść mogą do 60 mln zł kosztów z tytułu przygotowań do realizacji amerykańskiej ustawy o ujawnianiu informacji...

drksnyc
drksnyc

12.06. Warszawa (PAP) - W ciągu kilku lat największe polskie banki ponieść mogą do 60 mln zł kosztów z tytułu przygotowań do realizacji amerykańskiej ustawy o ujawnianiu informacji o rachunkach zagranicznych dla celów podatkowych (FATCA) - ocenia firma doradcza Deloitte.

"Jednostkowo największe polskie banki mogą liczyć się z kosztami wdrożeniowymi sięgającymi nawet 15 mln euro, nie licząc kosztów spółek z grupy. Będzie to kwota jaką będzie musiał ponieść duży, uniwersalny bank, w ciągu pięciu lat, z czego największe koszty obejmować będzie okres pierwszych 2-3 lat" - powiedział na wtorkowym spotkaniu z dziennikarzami Marcin Olecki z Deloitte.

Przepisy FATCA zostały uchwalone w 2010 roku i dotyczą ściągalności podatków z aktywów ulokowanych poza granicami USA. Finalna regulacja spodziewana jest latem, a przepisy wykonawcze, będące obecnie w fazie konsultacji, wejdą w życie od stycznia 2013 roku.

"Za rok banki będą musiały być gotowe do podpisania umowy z IRS. W lipcu 2013 roku muszą być wdrożone nowe procesy i systemy do rejestracji przyjmowania nowych klientów o kategorie danych i dokumentacji zgodnie z FATCA" - powiedział Olecki.

drksnyc

Identyfikacja i klasyfikacja obecnych klientów do wymogów FATCA nastąpić ma do połowy 2015 roku.

Deloitte ocenia, jednym z kluczowych elementów będzie dostosowanie systemów informatycznych banków do nowych wymogów informacyjnych związanych z FATCA.

Koszty związane będą m.in. ze zmianą procesów otwierania nowych rachunków, identyfikacji i klasyfikacji klientów oraz zbierania dokumentacji.

Przepisy FATCA dotyczyć będą w Polsce banków detalicznych, korporacyjnych i inwestycyjnych, a także biur maklerskich, firm zarządzających aktywami i ubezpieczycieli (głównie życiowych).

Niepodpisanie przez bank umowy z IRS spowoduje nałożenie na klientów 30 proc. podatku na wszystkie kwalifikowane transfery z USA.(PAP)

seb/ asa/

drksnyc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
drksnyc