Lidl pójdzie na wojnę z Walmartem?
Wszystko wskazuje na to, że niemiecki dyskont spożywczy Lidl szykuje się do podboju USA – informuje portal Hotmoney.pl.
Wszystko wskazuje na to, że niemiecki dyskont spożywczy Lidl szykuje się do podboju USA - informuje portal Hotmoney.pl.
Jak czytamy na portalu, obecnie kierownictwo sieci handlowej analizuje opłacalność takiego kroku. Według doniesień medialnych sklepy Lidla mogą pojawić się na wschodnim wybrzeżu. Koszt ekspansji na rynek amerykański dziennik "Handelsblatt" oszacował na 500 mln euro.
Za oceanem z powodzeniem działa już właściciel innej znanej niemieckiej sieci sklepów – Aldi. Jest właścicielem marki sklepów Trader Joe's. Gorzej na rynku amerykańskim poradziło sobie brytyjskie Tesco, które szuka kupca na swoją sieć Fresh & Easy.
Jeśli niemiecki dyskont zdecyduje się na wejście do Stanów Zjednoczonych, to napotka silną konkurencję. Będzie musiał zmierzyć się m.in. z imperium Walmarta. Ta sieć handlowa posiada 10,8 tys. sklepów w 27 państwach, a w samym USA ok. 5,2 tys. placówek.