LPP liczy na poprawę marży brutto na sprzedaży w IV kwartale (opis)
31.8.Warszawa (PAP) - LPP liczy na poprawę marży brutto na sprzedaży w czwartym kwartale 2009 roku dzięki osłabieniu kursu USD i renegocjacji cen zakupu towarów - poinformował...
31.08.2009 | aktual.: 31.08.2009 13:39
31.8.Warszawa (PAP) - LPP liczy na poprawę marży brutto na sprzedaży w czwartym kwartale 2009 roku dzięki osłabieniu kursu USD i renegocjacji cen zakupu towarów - poinformował wiceprezes LPP Dariusz Pachla podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
"Nie sądzę, by trzeci kwartał pokazał poprawę, jeśli chodzi o marżę brutto na sprzedaży, ale jest szansa, że stanie się to w czwartym kwartale. Marża będzie gorsza niż w tym samym okresie 2008 roku, ale nie będzie, mam nadzieję, takiego rozdźwięku jak w pierwszej połowie tego roku" - powiedział Pachla.
"Mam nadzieję, że marża będzie mogła wzrosnąć, bo cena dolara jest niższa niż w pierwszej połowie roku i dodatkowo udało nam się wynegocjować znaczące obniżki cen towarów dla kolekcji jesienno-zimowej" - dodał.
Pachla poinformował, że w czwartym kwartale ceny nabycia towarów wyrażone w dolarach będą niższe rok do roku o 20 proc.
Marża brutto LPP na sprzedaży wyniosła w pierwszym półroczu 50 proc., a w analogicznym okresie 2008 roku 59,3 proc.
"Tak dramatyczny spadek marży brutto to efekt olbrzymiego wzrostu kursu dolara, który determinuje cenę nabycia towaru. Kupowaliśmy coraz drożej i musieliśmy się zadowolić niższą marżą, bo klienci nie byliby w stanie zaakceptować wyższych cen" - powiedział wiceprezes.
Zysk netto grupy LPP w I półroczu 2009 roku wyniósł 22,2 mln zł wobec 52,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 37,1 mln zł wobec 72,2 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody były na poziomie 954 mln zł w porównaniu z 698 mln zł w I połowie 2008 roku.
W samym II kwartale zysk netto grupy wyniósł 30 mln zł i był wyższy od konsensusu zakładającego zysk netto na poziomie 24,8 mln zł.
Zysk operacyjny w II kwartale spadł do 39,8 mln zł z 47 mln zł w II kwartale 2008 r. Analitycy spodziewali się, że EBIT wyniesie 40,7 mln zł.
Przychody grupy wzrosły w II kwartale do 491 mln zł z 358 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 482,6 mln zł.
W I półroczu 2009 grupa LPP otworzyła 163 sklepy (w tym 50 sezonowych) o łącznej powierzchni ok. 31 tys. mkw. Całkowita powierzchnia sklepów wzrosła do 256 tys. mkw (775 sklepów), z czego 86 tys. mkw (180 sklepów) za granicą.
"W drugim półroczu zamierzamy dodać jeszcze 18 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej, tak by w całym roku sieć powiększyła się o około 46 tys. metrów" - powiedział Pachla.
Na koniec tego roku grupa zamierza mieć 768 sklepów, z czego 250 salonów Reserved, 214 Cropp, 73 Esotiq, 188 sklepów House i 43 Mohito. (PAP)
pel/ pam/