Trwa ładowanie...

Mail i data urodzin? Polacy ochoczo handlują danymi. Ekspert ostrzega

Polacy upodobali sobie programy lojalnościowe. Aby móc z nich skorzystać bardzo często trzeba podać swoje dane osobowe. Okazuje się, że dla większości Polaków nie jest to jednak problem. - Nie zawsze będziemy mieli wpływ na to, do czego zostaną użyte zgromadzone przez sklepy informacje - ostrzega tymczasem ekspert.

Programy lojalnościoweProgramy lojalnościoweŹródło: Pixabay
d349w07
d349w07

Ponad połowa polskich konsumentów chce korzystać z personalizowanych zniżek i specjalnych ofert podczas zakupów - wynika z najnowszego Adyen Retail Report, cytowanego przez PAP. Jednak żeby je otrzymać, trzeba podać swoje dane osobowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kiedyś "Made in Germany" to był synonim kiepskiej jakości - Krzysztof Domarecki w Biznes Klasie

Okazuje się, że dla Polaków nie jest to problem. Raport wskazuje, że aż 40 proc. konsumentów zadeklarowało, że chętnie udostępni swoje dane sprzedawcom w zamian za zniżkę. Dwie na trzy osoby (67 proc.) chętnie pobiorą też aplikację sprzedawcy, żeby móc otrzymać więcej lepszych ofert, premii czy nagród.

d349w07

Wśród najpopularniejszych form lojalnościowych wymieniono powiązanie programów z płatnościami klientów, wyjątkowe oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów oraz aplikacje lojalnościowe na telefon.

Z badania, które przeprowadziła firma Sophos, swój profil w sklepie w zamian za rabat założyła blisko połowa respondentów z Polski (46 proc.), a 45 proc. wskazało, że udostępnili swój adres e-mail, aby cena produktu czy usługi, którą kupowali została obniżona.

Co piąty polski użytkownik mediów społecznościowych ujawnił swoją datę urodzenia żeby dostać zniżkę.

d349w07

Ekspert ostrzega przed handlem danymi

- Sklepy zbierają i przetwarzają dane klientów, w tym ich adresy e-mail, dane osobowe, preferencje zakupowe i historie wykonanych transakcji. Czasami takie informacje mogą być udostępniane innym przedsiębiorstwom, np. partnerom marketingowym lub firmom analitycznym - powiedział Chester Wisniewski, dyrektor ds. technologii w firmie Sophos w rozmowie z serwisem biznes.interia.pl.

Dodaje, że taki zapis możemy znaleźć w polityce prywatności, którą właśnie z tego powodu zawsze warto czytać.

Trzeba być świadomym, że nie zawsze będzie się miało wpływ na to, do czego zostaną użyte zgromadzone przez sklepy informacje - dodaje Wisnewski w rozmowie z serwisem.

Firmy nie znają swoich klientów?

Adyen Retail Report wskazuje również, że mimo rosnącej potrzeby personalizacji usług, jedynie co czwarte przedsiębiorstwo twierdzi, że na tyle dobrze zna swoją bazę klientów, aby móc faktycznie personalizować produkty, rabaty i usługi.

"Firmy obawiają się, że brak danych i technologii utrudni im zrozumienie klientów - 19 proc. twierdzi, że brakuje im danych na temat zachowań konsumentów. Z kolei 22 proc. wskazuje na brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji obsługi we wszystkich kanałach i na dużą skalę" - wskazano w raporcie.

Połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce. "Dlatego też najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa na świecie zaczęły postrzegać płatności jako strategiczny czynnik wpływający na poprawę doświadczeń konsumentów i z powodzeniem wprowadziły nowe, zwiększające przychody rozwiązania" - dodano.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d349w07
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d349w07