Marketplanet: Wartość transakcji internetowych B2B wzrośnie 4‑krotnie w 5‑7 lat

Warszawa, 16.02.2015 (ISBnews) - Wartość polskiego rynku transakcji internetowych przedsiębiorstw wyniosła w 2014 r. ponad 215 mld zł, wynika z raportu przygotowanego przez spółkę Marketplanet. Według jej prezesa, było to jednak zaledwie 10% wszystkich transakcji ogółem, ale w ciągu 5-7 lat udział ten wzrośnie nawet do 40%.

16.02.2015 12:20

"Według raportu Marketplanet, przygotowanego na podstawie dostępnych publikacji oraz ponad 100 tys. przeprowadzonych przez nas transakcji oceniamy, że wartość obrotów internetowych między przedsiębiorstwami to ponad 215 mld zł rocznie, czyli 10 razy więcej niż w przypadku transakcji między konsumentami w internecie. Trendy rynkowe wskazują dodatkowo, że w kolejnych latach ta kwota będzie rosnąć" - powiedział Matysik w rozmowie z agencją ISBnews.

Dodał, że obecnie handel w internecie pomiędzy firmami stanowi zaledwie 10% całości, jednak Marketplanet spodziewa się wzrostu tego wskaźnika do 30-40% w okresie 5-7 lat. To zaś stanowi wyzwanie dla firm wspomagających procesy zakupowe i obsługujących ten rynek.

"Zauważamy w raporcie, że w Polsce nadal mało jest narzędzi do automatyzacji tych procesów, szczególnie w dużych przedsiębiorstwach, gdzie ilość dokumentów jest ogromna. Korzyści mogą odnieść także małe podmioty - wystarczy, że będą obecne na platformach handlowych i w ten sposób uzyskają możliwość sprzedaży dostęp do większych podmiotów" - wskazał prezes.

Matysik zaznaczył, że na podstawie 100 tys. transakcji przeprowadzonych przez Marketplanet można stwierdzić, iż średnia oszczędność klientów korzystających z platformy zakupowej wyniosła 30%, a najwyższa przekracza 60%. Poza elementem czysto cenowym oraz automatyzacją procesów, korzyści generowane są także dzięki długofalowej współpracy i zbudowaniu wzajemnego zaufania między sprawdzonymi kontrahentami.

"Wartość takich długofalowych oszczędności szacujemy na 10%. Mówimy tu o oszczędności czasu, ale także większej niezawodności i minimalizacji liczby popełnianych błędów. W naszym raporcie prezentujemy np. spółkę generującą 4 tys. faktur miesięcznie, w przypadku której automatyzacja tego procesu dała oszczędności na poziomie 12,5 zł na każdej fakturze. W skali roku, oszczędności wynikające ze zamiany papierowych faktur na przesyłane przez platformę handlu elektronicznego, dały więc ok. 600 tys. zł oszczędności" - wyliczył.

Prezes dodał, że sam proces automatyzacji zakupów to dopiero początek usług, które mogą zaoferować platformy transakcyjne. Z czasem muszą dołączyć do nich np. usługi finansowe, spedycyjne czy business inteligence. W tym kierunku trwa systematyczna rozbudowa rozwiązań Marketplanet.

"Nasza platforma jest bardzo zaawansowanym produktem, nie odbiegającym od światowej czołówki. Jest gotowa na wejście na globalny rynek i w tym celu na najbliższych targach CEBIT w Hanowerze pokażemy ją szerokiemu kręgowi odbiorców. Liczymy, że jej pozytywne przyjęcie pozwoli nam na skokowy wzrost wartości i wyników spółki" - podsumował Matysik.

Marketplanet od ponad 13 lat dostarcza przedsiębiorstwom rozwiązania informatyczne w zakresie optymalizacji procesów zakupowych, równocześnie współpracując z tysiącami dostawców. Świadczy również usługi, które ułatwiają procesy sprzedażowe. Rocznie obsługuje transakcje o wartości ok. 25 mld zł i jest największym w Polsce podmiotem na rynku e-handlu dla firm. Klientami Marketplanet są m.in.: KGHM Polska Miedź, Orange Polska, AmRest, Santander, PGE Polska Grupa Energetyczna, Grupa Tauron, Black Red White i Urząd Miasta w Warszawie.

Marketplanet jest operatorem Marketplanet OnePlace - innowacyjnego rynku B2B - platformy do komunikacji pomiędzy kupującymi i sprzedającymi.

Lesław Kretowicz

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)