MI ws. umowy na budowę autostrady A4 Tarnów - Dębica (komunikat)

...

07.07. Warszawa - Ministerstwo Infrastruktury informuje:

7 lipca 2010 roku w rzeszowskim Oddziale GDDKiA, w obecności Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka, podpisano umowę na budowę 34,8 km odcinka autostrady A4 od Tarnowa (w. Krzyż) do Dębicy (w. Dębica Pustynia). Wykonawcą inwestycji będzie irlandzko-polskie konsorcjum firm: SIAC CONSTRUCTION Ltd., PBG S.A., APRIVIA S.A. i HYDROBUDOWA POLSKA S.A. Wartość kontraktu to 1,75 mld zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych. W uroczystości wzięli również udział Marszałek Województwa Podkarpackiego Zygmunt Cholewiński, Wicewojewoda Podkarpacki Małgorzata Chomycz, Dyrektor GDDKiA w Rzeszowie Wiesław Kaczor oraz przedstawiciele wykonawców i władz samorządowych.

Prace rozpoczną się niezwłocznie po podpisaniu umowy. Na wstępnym etapie będą prowadzone roboty przygotowawcze, m.in. przygotowanie zaplecza budowy, dróg technologicznych, wytyczenie trasy drogi, wytyczenie obiektów mostowych, a następnie roboty ziemne takie jak zdjęcie wierzchniej warstwy gleby, tzw. humusu, wykonanie wykopów pod fundamenty obiektów mostowych, wykonanie nasypów. Uruchomienie inwestycji jest planowane na czerwiec 2012 r.

Podstawowy zakres prac obejmuje m.in. budowę odcinka autostrady o długości ok. 34,80 km o 2 pasach ruchu w każdą stronę i pasach awaryjnych o parametrach technicznych drogi klasy A, budowę dwóch bezkolizyjnych węzłów autostradowych "Dębica - Żyraków" i "Dębica - Pustynia" typu "trąbka", ze stacjami poboru opłat SPO, przebudowę istniejących dróg poprzecznych krzyżujących się z projektowaną autostradą, budowę 1 estakady, 5 mostów autostradowych, 10 wiaduktów autostradowych, 10 wiaduktów drogowych, 1 przejścia dla pieszych pod autostradą, 5 przejść dla zwierząt nad autostradą oraz 323 przepustów drogowych. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należała budowa 2 miejsc obsługi podróżnych MOP typ I Jawornik i Jastrząbka, budowa urządzeń z zakresu ochrony środowiska takich jak: ekrany akustyczne, pasy zieleni po obu stronach autostrady, ogrodzenie z siatki na całym odcinku, urządzenia podczyszczające wody odprowadzane do odbiorników naturalnych, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz budowa i przebudowa
wszystkich niezbędnych sieci i instalacji.

Budowa autostrady A4 współfinansowana jest ze środków unijnych. GDDKiA podpisała 30 czerwca 2010 roku umowę o dofinansowanie dla projektu "Budowa autostrady A4 Tarnów - Rzeszów, odc. w. Krzyż - w. Rzeszów Wschód wraz z odc. drogi ekspresowej S19 w. Rzeszów Zachód - w. Świlcza". Komisja Europejska zasili realizację projektu kwotą ponad 3,2 mld zł. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 5,2 mld zł. Jest to trzynasta umowa o dofinansowanie podpisana przez GDDKiA w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Łączna wartość podpisanych w ramach POIiŚ umów przekroczyła 23 mld zł, w tym dofinansowanie ze środków UE prawie 18 mld zł.

Podpisana umowa na budowę A4 od w. Krzyż do w. Dębica Pustynia jest przedostatnią umową na budowę odcinka autostrady A4. Na wybór Wykonawcy i podpisanie umowy na realizację czeka jeszcze 41-kilometrowy odcinek Rzeszów-Jarosław.

W piątek 9 lipca br. zostaną podpisane umowy na budowę kolejnych odcinków autostrady A1 Kowal - Sójki oraz Kotliska - Piątek.


Od 16 listopada 2007 r. do 7 lipca 2010 r. podpisano umowy na budowę 1472 km dróg krajowych, w tym na 663 km autostrad oraz 809 km dróg ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg. Podpisano umowy na budowę 495 km autostrad w systemie tradycyjnym oraz 168 km w systemie Partnerstwa Publiczno - Prywatnego.

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ leng/

Źródło artykułu:PAP
transportmiumowa

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)