"Modułowe" Żabki wyrastają przy plażach. Konkurencja tylko się przygląda

Spędzający czas nad Bałtykiem urlopowicze mogą coraz częściej spotkać w kurortach niewielkie, pawilonowe sklepy sieci Żabka. Takie punkty są otwierane tylko w sezonie letnim. Czy to narodziny nowego formatu sklepów? Konkurenci sieci podchodzą do pomysłu bez entuzjazmu.

Modułowych Żabek jest już 12. A ma być jeszcze więcej.
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mateusz Madejski
Mateusz Madejski

"Modułowych" sklepów Żabki jest już 12. Działają w popularnych kurortach nad Bałtykiem. Najwięcej takich pawilonów jest w Łebie, bo aż cztery. Dwa są w Międzywodziu, po jednym między innymi we Władysławowie czy w Dziwnowie.

Sklepy uruchamiane są w połowie czerwca i funkcjonują do połowy września. Potem punkty są zamykane - i czekają na kolejny sezon. - Staramy się być blisko naszych klientów, by zapewniać im maksimum wygody podczas zakupów w sezonie wakacyjnym - tłumaczy w rozmowie z money.pl Adam Manikowski, wiceprezes ds. operacyjnych sieci Żabka.

- Skupiliśmy się na kluczowych deptakach w popularnych miejscowościach, które co roku przyciągają setki tysięcy Polaków - dodaje.

Obejrzyj: Brexit. „Brytyjska gospodarka jest w szoku”

Sieć nie ukrywa, że oferta Żabki urlopowiczów nieco się różni od tej standardowej. W końcu potrzeby ludzi idących na zakupy przed wyjściem na plażę różnią się od potrzeb klientów w dużych metropoliach.

- Nasi klienci w sklepach sezonowych zainteresowani są szczególnie ofertą napojów, lodów oraz kanapek Tomcio Paluch, ale także szybkimi przekąskami jak sałatki Dobra Karma czy smoothie Foodini. Olbrzymim zainteresowaniem cieszy się oferta małej gastronomii w ramach Żabka Café, jak hot dogi czy kawa z ekspresu - wyjaśnia nam wiceprezes sieci Żabka.

Obraz
© WP.PL | Mateusz Madejski

Modułowy sklep w Międzywodziu

Sieć zapewnia, że pomysł się przyjął - i że w przyszłości można się spodziewać większej liczby takich modułowych sklepów. - Są bardzo dobrze postrzegane przez naszych klientów, jak również franczyzobiorców, dlatego w przyszłości zamierzamy je dalej rozwijać - zaznacza Adam Manikowski.

- To również możliwość dodatkowego przychodu dla naszych franczyzobiorców w ramach współpracy z naszą siecią. Zapewniamy im pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwiamy prowadzenie takiego punktu - dodaje.

"Sklepy modułowe? Mamy inne koncepcje"

Entuzjazm Żabki nie udziela się jednak innym polskim sieciom. Z naszych informacji wynika, że na razie żadna duża firma handlowa nie zamierza konkurować z Żabką w tym segmencie.

- Na razie przyglądamy się tylko takim trendom - tłumaczy nam Ewa Wojtysiak z Dino Polska.

Netto Polska także trzyma się sprawdzonych patentów. - Nie, nie rozważamy tego - mówi nam Mariola Skolimowska z sieci.

Przedstawicielka Netto zapewnia, że niewielkie modułowe sklepy kłócą się z obecną strategią sieci. Firma wprowadza obecnie koncept "sklepów 3.0". Takie dyskonty mają być większe, mieć lepsze wyposażenie i szerszy asortyment niż tradycyjne markety.

W podobną stronę idą inne wielkie sieci, takie jak Lidl czy Biedronka.

- Sklepy Biedronka można znaleźć w ponad 1100 miejscowościach w kraju, także w tych wypoczynkowych. Bardzo często Biedronki są zlokalizowane w pobliżu atrakcji turystycznych, charakterystycznych dla danego miejsca, dlatego turyści mogą z nich swobodnie korzystać - mówi nam Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.

- Przykładem może tu być sklep w Ustroniu Morskim przy ul. Chrobrego 18, położony 100 m od morza, w Dziwnowie przy ul. Słowackiego, znajdujący się sześć minut piechotą od plaży, a także placówki w Ciechocinku, które mieszczą się nie dalej, niż 2 km od popularnych tężni - dodaje Justyna Rysiak.

- W Biedronce dostosowujemy się też do sezonu letniego pod kątem produktowym i operacyjnym. Ponieważ latem wzrasta spożycie produktów pozwalających schłodzić organizm i ugasić pragnienie, jak lody, woda, piwa i soki, regularnie poszerzamy ofertę w tych kategoriach - zaznacza przedstawicielka sieci.

Dyskontowe sieci zapewniają jednak, że nie ignorują potrzeb urlopowiczów. - My mamy sklepy w nadmorskich miejscowościach. A w sezonie wakacyjnym po prostu dodatkowo je wspieramy - mówi nam Mariola Skolimowska z Netto Polska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos