MSiT: udział minister Muchy w inauguracji akcji "WF z klasą" (komunikat)
...
04.09.2013 | aktual.: 04.09.2013 17:08
04.09. Warszawa - MSiT informuje:
- Chcemy, żeby Polacy byli aktywni fizycznie, by sport stał się nawykiem na całe życie. Naszą wspólną rolą jest to, żeby nasze pociechy traktowały lekcje WF-u jak każdy inny przedmiot w szkole - powiedziała Joanna Mucha, minister sportu i turystyki, podczas wizyty w Szkole Podstawowej nr 53 im. Mariusza Zaruskiego, przy ul. Rudzkiej 6 w Warszawie.
Minister Joanna Mucha po raz kolejny apelowała do dzieci, aby nie rezygnowały z lekcji WF-u. Wraz z wybitnymi sportowcami - Mają Włoszczowską, Otylią Jędrzejczak, Anitą Włodarczyk, Grzegorzem Sudołem oraz Michałem Kościuszko i Maciej Szczepaniakiem, zainaugurowała akcję "WF z klasą". Podczas spotkania z uczniami klasy trzeciej nasi mistrzowie wspominali swoje lekcje WF, a następnie, wspólnie z dziećmi. rywalizowali na torze przeszkód.
- WF w szkole jest pierwszym momentem, w którym dzieci mają styczność ze sportem. Mam wiele kolegów i koleżanek, którzy mieli zwolnienia z lekcji WF, żaden z nich nie został sportowcem i nie wie jak to jest móc stanąć na podium i wygrywać - powiedział dzieciom Michał Kościuszko.
- Moja nauczycielka WF w szkole była mistrzynią w kolarstwie górskim i to właśnie ona zaraziła mnie pasją do kolarstwa. Zwolnienie z WF było dla mnie karą - opowiadała Maja Włoszczowska.
Otylia Jędrzejczak podkreśliła, że nie potrzebowała zwolnień z WF-u, pomimo tego, że jest astmatyczką.
- U mnie wszystko zaczęło się na lekcji WF-u - wspominała Anita Włodarczyk. - Ważny jest nauczyciel, oraz to, w jaki sposób motywuje dzieci do zajęć wychowania fizycznego - dodała.
Po wizycie w szkole minister Joanna Mucha wzięła udział w debacie "Jakiego WF-u chcemy i potrzebujemy" w siedzibie Agory przy ul. Czerskiej.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ aja/