Numer do kuriera. Poczta Polska wyśle go sms-em
Od początku lutego odbiorcy przesyłek kurierskich Poczty Polskiej dostają sms-owe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który doręczy ich paczkę. Jak informuje Poczta, Wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania
Dzięki nowej funkcjonalności odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. "W rezultacie zwiększa się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi" - podaje poczta w komunikacie.
W dzień wizyty kuriera klienci dostają automatyczną wiadomość o przykładowej treści: "W dn. 2018-02-12, kurier Adam będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr EE143256789PL. Kontakt do kuriera: tel. 987654321". - Umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem. Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki – tłumaczy Michał Gawryluk, kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej.
Innowacje w Poczcie Polskiej. Zobacz wideo:
W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze, dzięki którym klient nie musi mieć przy sobie gotówki odbierając przesyłkę zamówioną za pobraniem. "Transakcje kartą lub BLIKIEM zwiększają komfort korzystania z usług oraz skracają czas obsługi klienta" - podaje Poczta w komunikacie. I dodaje, że stale rozwijana jest też sieć punktów odbioru przesyłek. Poza placówkami pocztowymi należą do nich: stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz sklepy sieci Żabka i Freshmarket.