Orbis liczy na zakończenie sprzedaży hotelu Polonez w ciągu kilku tygodni (opis)

29.08. Warszawa (PAP) - Orbis liczy na zakończenie procesu sprzedaży hotelu Polonez w ciągu najbliższych kilku tygodni - poinformował na konferencji Ireneusz Węgłowski, wiceprezes...

29.08.2012 | aktual.: 29.08.2012 14:08

29.08. Warszawa (PAP) - Orbis liczy na zakończenie procesu sprzedaży hotelu Polonez w ciągu najbliższych kilku tygodni - poinformował na konferencji Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. Dodał, że wartość transakcji sprzedaży będzie w okolicach ceny book value hotelu, a więc 23 mln zł.

"Hotel Polonez jak wiadomo jest w trakcie procesu sprzedaży. W tej chwili jesteśmy już po wstępnych porozumieniach z inwestorem. Wpłacił on już nawet zaliczkę. Dlatego też spodziewamy się, że zamknięcie tej transakcji to kwestia najbliższych kilku tygodni" - powiedział Węgłowski.

"Jeśli natomiast chodzi o cenę, to spodziewam się, że będzie ona zbliżona do book value hotelu, a więc kwoty 23 mln zł" - dodał.

W pierwszym kwartale 2012 r. Orbis zamknął dwa niestrategiczne hotele: Polonez w Poznaniu (369 pokoi) i Giewont w Zakopanem (44 pokoje).

Spółka wówczas podała, że te obiekty generowały słabe wyniki, charakteryzowały się przestarzałą konstrukcją budynków i wymagałyby generalnych remontów, by spełnić standardy jakościowe i techniczne Grupy Hotelowej.

Z kolei Marcin Szewczykowski, członek zarządu Orbisu ds. finansowych poinformował, że spółka spodziewa się zamknięcia sprzedaży Orbis Transport w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

"Jesteśmy spokojni o to, że znajdziemy kupca na Orbis Transport. Liczymy, że zamknięcie tej transakcji to kwestia najbliższych trzech miesięcy" - powiedział.

Szewczykowski nie wykluczył, że Orbis może, w celu dalszej sprzedaży, nabyć od Orbisu Transport działkę przy ulicy Łopuszańskiej w Warszawie.

"Nie wykluczamy takiego rozwiązania. Ewentualna cena takiej transakcji to wysokie kilkanaście milionów złotych" - powiedział.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w Polsce i na Litwie. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis i Etap/ibis budget, a także Orbis Hotels i Holiday Inn w Warszawie. (PAP)

kam/ asa/

Źródło artykułu:PAP
turystykagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)