Ovostar Union chce w '13 podwoić stado niosek oraz produkować ponad 1 mld jaj

01.06. Warszawa (PAP) - Ovostar Union, producent jaj i produktów jajecznych z Ukrainy, planuje w 2013 r. posiadać 4,5 mln niosek, co oznacza ponad dwukrotne zwiększenie stada w...

01.06.2011 | aktual.: 01.06.2011 11:53

01.06. Warszawa (PAP) - Ovostar Union, producent jaj i produktów jajecznych z Ukrainy, planuje w 2013 r. posiadać 4,5 mln niosek, co oznacza ponad dwukrotne zwiększenie stada w porównaniu z rokiem 2010. Podwojeniu ma ulec także w tym okresie produkcja jaj spożywczych - z 546,1 mln do ok. 1,1 mld sztuk - poinformowali przedstawiciele spółki podczas konferencji prasowej.

"Naszym celem jest podwojenie stada niosek do roku 2013. Będzie ono wówczas liczyło 4,5 mln kur. Chcemy również by produkcja jajek przekroczyła 1 mld sztuk" - powiedział dziennikarzom Borys Bielikov, dyrektor zarządzający spółki.

W 2010 r. Ovostar Union posiadał 2,1 mln niosek; wyprodukował 546,1 mln jaj spożywczych, 3,4 tys. ton produktów z płynnej masy jajecznej oraz 1,2 tys. ton suszonych produktów jajecznych. W 2011 r. prognozuje zwiększenie stada do 2,7 mln niosek, w 2012 r. do 3,9 mln, a w 2013 r. do 4,5 mln. Wartość produkcji jaj spożywczych w tym roku wzrośnie do 697 mln, w przyszłym do 865 mln, a w 2013 r. do 1,1 mld sztuk. Spółka zamierza także w ciągu trzech lat podwoić produkcję ciekłych produktów jajecznych oraz ponad dwukrotnie zwiększyć produkcję produktów suchych.

Ovostar Union jest liderem rynku ukraińskiego w produkcji jaj markowych oraz wiceliderem, po spółce Avangard, w ogólnej produkcji jaj.

"Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać naszą markę Yesensvit, a także markę Ovostar pod jaką sprzedajemy produkty jajeczne" - powiedział Vitalii Veresenko, przewodniczący rady dyrektorów spółki.

W roku 2010. spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 9,2 mln USD przy przychodach rzędu 37 mln USD. Rok wcześniej zysk netto wyniósł 2,5 mln USD przy sprzedaży o wartości 32,3 mln USD.

Przedstawiciele spółki nie chcieli zdradzić, czy podobnej dynamiki wzrostu spodziewają się w tym roku.

"Zeszłoroczne wzrosty wynikały m.in. z niskiej bazy roku 2009 spowodowanej kryzysem gospodarczym i znacznym osłabieniem hrywny. Nasze wyniki finansowe są teraz stabilne" - skomentowała Natalia Malyovana, dyrektor handlowy Ovostar Union.

Około 27 czerwca spółka planuje debiut na rynku głównym GPW.

Oferta publiczna akcji Ovostar Union N.V. obejmuje do 1.500.000 akcji nowej emisji. Oferta publiczna w Polsce będzie podzielona na dwie transze: dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych. Cena akcji oferowanych będzie jednakowa dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych, nie przekroczy ceny maksymalnej ustalonej na 62 zł za akcję.

Spółka podała, że wpływy netto z oferty, szacowane są na maksymalnie 31 mln USD i zostaną przeznaczone na sfinansowanie planu inwestycyjnego grupy na lata 2011-12.

Około 20 mln USD grupa chce wydać na przebudowę 6 kurników dla niosek oraz zakup nowego wyposażenia klatek, co pozwoli na wzrost liczby stanowisk dla niosek o 1,825 mln. Około 1,5 mln USD kosztować ma montaż wyposażenia na fermach dla młodych kur, a około 3,5 mln USD montaż urządzeń do rozbijania jaj i ich pasteryzacji. Około 1,5 mln USD spółka chce przeznaczyć na kapitał obrotowy.

Globalnym koordynatorem i głównym menedżerem oferty jest Dom Maklerski BZ WBK. Współzarządzającym ofertą ma być KBC Securities.

Ovostar Union chce wzmocnić pozycję wiodącego producenta wysokiej jakości markowych jaj spożywczych i produktów jajecznych na Ukrainie. (PAP)

jow/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjahandelżywność
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)