Trwa ładowanie...
dxjx79g

Pizza raz na dwa miesiące, jak nie z restauracji, to z zamrażarki.Garść danych o nowym "polskim daniu narodowym"

Przeciętne gospodarstwo domowe kupuje pizzę raz na dwa miesiące, jemy ją średnio sześć razy do roku. Tyle statystyki, bo o tym, że wielu ludzi nie wyobraża sobie bez niej wieczornego wyjścia na miasto możemy się przekonać w każdy weekend. I niech sobie Europa uwielbia burgery – u nas pozycja pizzy jest niezagrożona.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Pizze kupuje 60 proc. Polaków
Pizze kupuje 60 proc. Polaków (Wikimedia Commons CC BY)
dxjx79g

Gdy pada propozycja zjedzenia na mieście, statystyczny Polak nie ma problemu z wyborem miejsca: pizzeria. Uwielbiamy pizzę i to się nie zmienia odkąd na początku lat 90. Ubiegłego wieku pierwsze włoskie restauracje nieśmiało zaczęły pojawiać się na naszym rynku. Wprawdzie w badaniach wskazujemy, że najbardziej cenimy kuchnię polską, ale pizza jest bezkonkurencyjna gdy przychodzi do zamawiania jedzenia na wynos. Z danych PizzaPortal.pl, drugiego największego serwisu do zamawiania jedzenia wynika, że 50 proc. transakcji na nim zawieranych dotyczy właśnie pizzy.

O "ulubionym daniu Polaków" pisze "Rzeczpospolita", a wybór tematu nie jest przypadkowy. W najbliższą niedzielę przypada Dzień Pizzy. Czy przy tej okazji restauracje będą kusiły dodatkowymi ofertami? To już niech każdy sprawdzi w swojej okolicy. "Rzeczpospolita" sprawdziła natomiast, ile średnio kosztuje w największych miastach capriciosa. Okazuje się, że najdroższa jest nie w Warszawie, gdzie kosztuje 34,36 zł, lecz w Krakowie (36,44 zł). W Lublinie zapłacimy średnio tylko o 40 groszy mniej niż w stolicy, zaś w Gdańsku tylko 27 zł.

dxjx79g

Uśredniona cena capriciosy w Polsce to 31,11 zł. Najwyraźniej Polacy uważają, że to dużo, a świadczyć o tym może ogromna popularność pizzy mrożonej oraz chłodzonej.

- Ten segment rynku pizzy (chłodzonej – przyp. money.pl) wzrósł wartościowo aż o 248 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat. Liczba gospodarstw zaś, które ją kupują, zwiększyła się z 13 proc. w 2014 r. do 23 proc. w 2019 r. Pizza mrożona w tym czasie zyskała 33 proc. wartościowo i obecnie jest kupowana przez 38 proc. gospodarstw domowych – wylicza Michał Maksymiec, dyrektor w panelu gospodarstw domowych GfK Polonia.

Obejrzyj: Agencja Rozwoju Regionalnego w Starachowicach- fundacja dedykowana lokalnym biznesom

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dxjx79g

Podziel się opinią

Share

dxjx79g

dxjx79g