PKP chce przenieść pracowników do Warszawy

PKP SA chce, by część osób pracujących w oddziałach regionalnych spółki
podjęła pracę w centrali w Warszawie. Ma to być ostatni etap centralizacji części działań firmy.
Jak deklaruje działający od roku zarząd PKP SA, to usprawni działanie spółki.

PKP chce przenieść pracowników do Warszawy
Źródło zdjęć: © PAP/Marek Zakrzewski

16.05.2013 | aktual.: 16.05.2013 15:40

PKP SA chce, by część osób pracujących w oddziałach regionalnych spółki podjęła pracę w centrali w Warszawie. Ma to być ostatni etap centralizacji części działań firmy. Jak deklaruje działający od roku zarząd PKP SA, to usprawni działanie spółki.

"Do tej pory funkcje kadrowe, audytowe, czy obsługi informatycznej były powielane w sześciu oddziałach regionalnych - generowały niepotrzebne koszty i utrudniały obieg informacji oraz efektywne działanie departamentów i wydziałów" - powiedziała PAP rzeczniczka PKP SA Katarzyna Mazurkiewicz.

Prezes PKP SA Jakub Karnowski od objęcia stanowiska w kwietniu ub.r. zapowiadał, że przekształci strukturę organizacyjną firmy. W ramach tych przekształceń miały zostać scentralizowane tzw. funkcje wsparcia, czyli np. dotyczące kadr, audytu, kontrolingu, informatyki i windykacji. Jak wyjaśniła Mazurkiewicz, proces ten jest już na ukończeniu.

Teraz przeprowadzka do Warszawy ma być zaproponowana pracownikom oddziałów regionalnych Departamentu Finansów i Wydziałów Rozliczeń. Rozmowy z nimi na ten temat mają się rozpocząć jeszcze w tym tygodniu.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez PAP, pracownikom tym mogą być zaproponowane programy wspierające przeprowadzkę do Warszawy albo odejście z firmy. PKP SA nie udziela jednak dalszych informacji, zanim nie poznają ich bliżej sami pracownicy.

PKP SA to spółka matka Grupy PKP, sprawująca nadzór właścicielski nad poszczególnymi spółkami Grupy i zarządzająca kolejowymi nieruchomościami - w tym dworcami. Na koniec 2011 r. spółka zatrudniała 2,8 tys. pracowników, zarządzała majątkiem o wartości ponad 4,5 mld zł i odnotowała 228,4 mln zł zysku netto. Na spółce ciąży jednak obowiązek spłacenia historycznych zobowiązań polskich kolei przekraczający 4,5 mld zł, z czego 1 mld zł musi spłacić w tym roku.

Agata Kalińska

(AS)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)