PKP chce przenieść pracowników do Warszawy

PKP SA chce, by część osób pracujących w oddziałach regionalnych spółki
podjęła pracę w centrali w Warszawie. Ma to być ostatni etap centralizacji części działań firmy.
Jak deklaruje działający od roku zarząd PKP SA, to usprawni działanie spółki.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Marek Zakrzewski

PKP SA chce, by część osób pracujących w oddziałach regionalnych spółki podjęła pracę w centrali w Warszawie. Ma to być ostatni etap centralizacji części działań firmy. Jak deklaruje działający od roku zarząd PKP SA, to usprawni działanie spółki.

"Do tej pory funkcje kadrowe, audytowe, czy obsługi informatycznej były powielane w sześciu oddziałach regionalnych - generowały niepotrzebne koszty i utrudniały obieg informacji oraz efektywne działanie departamentów i wydziałów" - powiedziała PAP rzeczniczka PKP SA Katarzyna Mazurkiewicz.

Prezes PKP SA Jakub Karnowski od objęcia stanowiska w kwietniu ub.r. zapowiadał, że przekształci strukturę organizacyjną firmy. W ramach tych przekształceń miały zostać scentralizowane tzw. funkcje wsparcia, czyli np. dotyczące kadr, audytu, kontrolingu, informatyki i windykacji. Jak wyjaśniła Mazurkiewicz, proces ten jest już na ukończeniu.

Teraz przeprowadzka do Warszawy ma być zaproponowana pracownikom oddziałów regionalnych Departamentu Finansów i Wydziałów Rozliczeń. Rozmowy z nimi na ten temat mają się rozpocząć jeszcze w tym tygodniu.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez PAP, pracownikom tym mogą być zaproponowane programy wspierające przeprowadzkę do Warszawy albo odejście z firmy. PKP SA nie udziela jednak dalszych informacji, zanim nie poznają ich bliżej sami pracownicy.

PKP SA to spółka matka Grupy PKP, sprawująca nadzór właścicielski nad poszczególnymi spółkami Grupy i zarządzająca kolejowymi nieruchomościami - w tym dworcami. Na koniec 2011 r. spółka zatrudniała 2,8 tys. pracowników, zarządzała majątkiem o wartości ponad 4,5 mld zł i odnotowała 228,4 mln zł zysku netto. Na spółce ciąży jednak obowiązek spłacenia historycznych zobowiązań polskich kolei przekraczający 4,5 mld zł, z czego 1 mld zł musi spłacić w tym roku.

Agata Kalińska

(AS)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba