Plast-Box prognozuje 12,1 mln zł zysku netto i 130 mln zł przychodów w 2013 roku
15.11. Warszawa (PAP) - Plast-Box w strategii na lata 2011-2013 zakłada, że w 2013 roku zysk netto jego grupy kapitałowej sięgnie 12,1 mln zł, 15,4 mln zł zysku brutto, 22,8 mln zł...
15.11.2010 | aktual.: 16.11.2010 07:08
15.11. Warszawa (PAP) - Plast-Box w strategii na lata 2011-2013 zakłada, że w 2013 roku zysk netto jego grupy kapitałowej sięgnie 12,1 mln zł, 15,4 mln zł zysku brutto, 22,8 mln zł EBITDY i 130 mln zł przychodów - poinformowała spółka w komunikacie.
Prognoza grupy Plast-Box zakłada, że w 2011 roku zysk netto wyniesie 4,1 mln zł, zysk brutto 5,4 mln zł, EBITDA 12,5 mln zł, a przychody 104 mln zł. W 2012 roku zysk netto grupy ma wzrosnąć do 7,7 mln zł, zysk brutto do 9,9 mln zł, EBITDA do 17,7 mln zł, a przychody do 120 mln zł.
Rentowność EBITDA na koniec 2013 roku ma wynieść 17,6 proc. (w 2011 roku - 12,1 proc., a w 2012 roku 14,8 proc.)
Rentowność brutto w 2011 roku ma wynieść 5,3 proc., w 2012 roku 8,3 proc., a w 2013 roku - 11,9 proc. Rentowność netto ma sięgnąć w przyszłym roku 3,9 proc., w 2012 roku 6,4 proc., a w 2013 roku 9,3 proc.
Planowane na lata 2011-2013 wydatki inwestycyjne Plast-Boksu mają wynieść 22 mln zł. Do ich sfinansowania spółka ma zaciągnąć kredyty inwestycyjne lub skorzysta z leasingów długoterminowych. Zarząd zamierza rekomendować zatrzymanie w spółce zysku netto w okresie realizacji strategii. Ponadto w prognozie finansowej uwzględniono środki finansowe z dotacji z UE w kwocie 5,1 mln zł, które powinny wpłynąć do spółki do końca 2010 roku oraz kwotę 4,5 mln zł z przeprowadzonej już emisji akcji.
Podstawowymi celami strategii Plast-Boksu na lata 2011-2013, oprócz przedstawionych powyżej celów finansowych, jest dalsze zwiększanie udziału sektora spożywczego w sprzedaży produktów grupy, rozszerzenie asortymentu opakowań i zwiększenie zdolności produkcyjnych w obydwu fabrykach zgodnie z zapotrzebowaniem rynkowym oraz utrzymanie proporcji między sprzedażą krajową a eksportem na poziomie zbliżonym do 50 proc.
Strategia uwzględnia zakończenie do końca 2010 roku inwestycji realizowanych w Słupsku (budowa magazynu logistycznego) oraz prowadzonych w Czernihowie (budowa obiektu produkcyjno-logistycznego wraz z otoczeniem techniczno-technologicznym). (PAP)
pr/