Plast-Box zwiększy tegoroczny CAPEX do ok. 10 mln zł

27.08. Warszawa (PAP) - Plast-Box zdecydował się zwiększyć tegoroczny CAPEX z planowanych 5-6 mln zł do ok. 10 mln zł - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele...

27.08.2013 | aktual.: 27.08.2013 13:08

27.08. Warszawa (PAP) - Plast-Box zdecydował się zwiększyć tegoroczny CAPEX z planowanych 5-6 mln zł do ok. 10 mln zł - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki. Firma jest w trakcie przygotowywania strategii na lata 2014-2016. Ma ona być gotowa do końca sierpnia.

"W 2013 roku planowaliśmy wyhamowanie wydatków inwestycyjnych do 5-6 mln zł, jednak ze względu na dobre rezultaty finansowe w tym roku postanowiliśmy, że zwiększymy budżet inwestycyjny do ok. 10 mln zł" - powiedział prezes spółki Krzysztof Pióro.

Pieniądze mają zostać wydane m.in. na zakup maszyn i form.

"Zamierzamy w dalszym ciągu zwiększać moce naszych zakładów i ich efektywność" - poinformował prezes.

Spółka produkuje w Polsce i na Ukrainie. Moce produkcyjne fabryki na Ukrainie są wykorzystane w 70-80 proc., a w "wysokim sezonie" zużycie mocy rośnie do 90 proc. Tamtejsza produkcja jest sprzedawana na Ukrainie i w Rosji.

"Dokupiliśmy urządzenia na Ukrainę, część przenieśliśmy też z zakładu z Polski. Jeśli chodzi o powierzchnię fabryki, wykorzystujemy ją w 70 proc. Przez najbliższy rok-dwa jesteśmy się w stanie tam pomieścić z produkcją. W dalszej perspektywie istnieje możliwość rozbudowy" - poinformował Pióro.

W pierwszym półroczu sprzedaż Plast-Box Ukraina wyniosła 31,6 mln zł, co oznacza wzrost o 71 proc. rok do roku.

Spółka podtrzymuje tegoroczną prognozę, zakładającą osiągnięcie 6,55 mln zł zysku netto, 17,8 mln zł EBITDA i 144,5 mln zł przychodów.

Po pierwszym półroczu grupa miała 75,5 mln zł przychodów, 9,45 mln zł EBITDA i blisko 4 mln zł zysku netto.

W pierwszym półroczu eksport stanowił ok. 70 proc. sprzedaży.

"Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać sprzedaż zagraniczną, zarówno do Europy Wschodniej jak i Zachodniej. Jej udział w przychodach powinien rosnąć, widzimy duży potencjał jeśli chodzi o eksport" - powiedział Andrzej Sadowski, członek zarządu spółki.

Plast-Box pracuje między innymi nad rozwojem sprzedaży do Skandynawii i do Włoch, myśli też o wejściu np. do Hiszpanii.

Spółka jest w końcowej fazie opracowywania strategii na lata 2014 - 2016.

"Jesteśmy na finiszu prac. Mamy je zakończyć do końca sierpnia, we wrześniu założenia mają być konsultowane z radą nadzorczą" - powiedział prezes.

"Za wcześnie, by mówić o szczegółach. Na pewno spółka będzie dużo inwestować i się rozwijać" - poinformował, zapytany o kierunki rozwoju w najbliższych latach.

Plast-Box produkuje opakowania z tworzyw sztucznych. Spółka dostarcza pojemniki i wiadra z plastiku do wielu branż, w tym do chemicznej i spożywczej. (PAP)

morb/ ana/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)