Plast-Box zwiększy tegoroczny CAPEX do ok. 10 mln zł
27.08. Warszawa (PAP) - Plast-Box zdecydował się zwiększyć tegoroczny CAPEX z planowanych 5-6 mln zł do ok. 10 mln zł - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele...
27.08.2013 | aktual.: 27.08.2013 13:08
27.08. Warszawa (PAP) - Plast-Box zdecydował się zwiększyć tegoroczny CAPEX z planowanych 5-6 mln zł do ok. 10 mln zł - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki. Firma jest w trakcie przygotowywania strategii na lata 2014-2016. Ma ona być gotowa do końca sierpnia.
"W 2013 roku planowaliśmy wyhamowanie wydatków inwestycyjnych do 5-6 mln zł, jednak ze względu na dobre rezultaty finansowe w tym roku postanowiliśmy, że zwiększymy budżet inwestycyjny do ok. 10 mln zł" - powiedział prezes spółki Krzysztof Pióro.
Pieniądze mają zostać wydane m.in. na zakup maszyn i form.
"Zamierzamy w dalszym ciągu zwiększać moce naszych zakładów i ich efektywność" - poinformował prezes.
Spółka produkuje w Polsce i na Ukrainie. Moce produkcyjne fabryki na Ukrainie są wykorzystane w 70-80 proc., a w "wysokim sezonie" zużycie mocy rośnie do 90 proc. Tamtejsza produkcja jest sprzedawana na Ukrainie i w Rosji.
"Dokupiliśmy urządzenia na Ukrainę, część przenieśliśmy też z zakładu z Polski. Jeśli chodzi o powierzchnię fabryki, wykorzystujemy ją w 70 proc. Przez najbliższy rok-dwa jesteśmy się w stanie tam pomieścić z produkcją. W dalszej perspektywie istnieje możliwość rozbudowy" - poinformował Pióro.
W pierwszym półroczu sprzedaż Plast-Box Ukraina wyniosła 31,6 mln zł, co oznacza wzrost o 71 proc. rok do roku.
Spółka podtrzymuje tegoroczną prognozę, zakładającą osiągnięcie 6,55 mln zł zysku netto, 17,8 mln zł EBITDA i 144,5 mln zł przychodów.
Po pierwszym półroczu grupa miała 75,5 mln zł przychodów, 9,45 mln zł EBITDA i blisko 4 mln zł zysku netto.
W pierwszym półroczu eksport stanowił ok. 70 proc. sprzedaży.
"Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać sprzedaż zagraniczną, zarówno do Europy Wschodniej jak i Zachodniej. Jej udział w przychodach powinien rosnąć, widzimy duży potencjał jeśli chodzi o eksport" - powiedział Andrzej Sadowski, członek zarządu spółki.
Plast-Box pracuje między innymi nad rozwojem sprzedaży do Skandynawii i do Włoch, myśli też o wejściu np. do Hiszpanii.
Spółka jest w końcowej fazie opracowywania strategii na lata 2014 - 2016.
"Jesteśmy na finiszu prac. Mamy je zakończyć do końca sierpnia, we wrześniu założenia mają być konsultowane z radą nadzorczą" - powiedział prezes.
"Za wcześnie, by mówić o szczegółach. Na pewno spółka będzie dużo inwestować i się rozwijać" - poinformował, zapytany o kierunki rozwoju w najbliższych latach.
Plast-Box produkuje opakowania z tworzyw sztucznych. Spółka dostarcza pojemniki i wiadra z plastiku do wielu branż, w tym do chemicznej i spożywczej. (PAP)
morb/ ana/