Polacy zadowoleni ze swoich pracodawców

Jesteś zadowolony ze swojej pracy? Jeżeli tak, to należysz do dwóch trzecich Polaków, którzy uważają tak samo. Poleciliby oni swoją firmę innym potencjalnym pracownikom. Tymczasem 35 proc. zrobiłoby wprost przeciwnie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Jak wynika z raportu „Atrakcyjny pracodawca, czyli kto?”, przygotowanego przez On Board PR Ecco Network w partnerstwie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, dokładnie 59 proc. badanych chętnie poleciłoby swojego pracodawcę innym potencjalnym pracownikom firmy. Jednocześnie aż 35 proc. pracujących Polaków nie uważa swojego pracodawcy za atrakcyjnego i nie jest skłonna polecić pracy w swojej firmie innym osobom.

- Zmiana negatywnego postrzegania pracodawcy nie jest możliwa bez budowy zaangażowania wśród obecnych pracowników, którzy w ogromnej mierze kształtują obraz organizacji. Dlatego też budowa pożądanego wizerunku pracodawcy powinna odbywać się równolegle na dwóch poziomach – zewnętrznym, skierowanym do potencjalnych pracowników, ale także na - często niedocenianym - poziomie wewnętrznym – komentuje Katarzyna Rek, Employer Branding Practice Lider w On Board PR Ecco Network.

Szukamy stabilności w dobrej atmosferze

Badane osoby zapytano, które z określonych czynników mają dla nich największe znaczenie przy wyborze konkretnego pracodawcy. Jako kluczowe ankietowani wskazali poczucie stabilności zatrudnienia (55 proc.) oraz dobrą atmosferę w pracy (52 proc.). Dobra atmosfera w pracy ma ogromne znaczenie szczególnie dla osób młodych. Dla pracowników w najmłodszej grupie wiekowej (18 – 24 lata) panujące w firmie relacje okazują się być najistotniejszym czynnikiem (59 proc. wskazań), wyprzedzając nawet poczucie stabilności zatrudnienia (53 proc.).

Opinia bliskich kluczowa przy wyborze pracodawcy

Poszukując informacji o pracodawcy statystyczny Polak korzysta zwykle z co najmniej kilku różnych źródeł informacji. Jak pokazuje badanie Polacy najchętniej korzystają z opinii bliskich osób – przede wszystkim znajomych lub rodziny (45 proc.). Elektroniczne źródła pozyskiwania informacji w tym portale branżowe, strony WWW, serwisy społecznościowe oraz blogi mają się coraz lepiej. Już 41 proc. badanych korzysta z nich przy wyszukiwaniu informacji o potencjalnym pracodawcy. Spośród wymienionych w badaniu internetowych źródeł informacji o pracodawcach Polacy najczęściej korzystają z korporacyjnych stron internetowych (14 proc.). Popularność tradycyjnych kanałów poszukiwania informacji jest szczególnie widoczna w starszych grupach wiekowych.

Wybrane dla Ciebie

"Istniejemy od 100 lat". Znana sieć sklepów kończy działalność
"Istniejemy od 100 lat". Znana sieć sklepów kończy działalność
Znajduje pluskwy w apartamentach na wynajem. Plaga w polskim mieście
Znajduje pluskwy w apartamentach na wynajem. Plaga w polskim mieście
Trzy pensje za jeden błąd. Tak kończy się ujawnienie tajemnic firmy
Trzy pensje za jeden błąd. Tak kończy się ujawnienie tajemnic firmy
Jak zasiedzieć działkę sąsiada? Sąd Najwyższy orzekł w takiej sprawie
Jak zasiedzieć działkę sąsiada? Sąd Najwyższy orzekł w takiej sprawie
Otworzyli sklepy bez kasjerów. Zamykają wszystkie. Oto powód
Otworzyli sklepy bez kasjerów. Zamykają wszystkie. Oto powód
Handlarze znaleźli nowe źródło zarobku. Te auta sprowadzają
Handlarze znaleźli nowe źródło zarobku. Te auta sprowadzają
Sprzedaż energetyków. Zmiana po 1 stycznia. Posypią się grzywny?
Sprzedaż energetyków. Zmiana po 1 stycznia. Posypią się grzywny?
Eksmisja najstarszej kawiarni w Rzymie. Czynsz miał sięgnąć 180 tys.
Eksmisja najstarszej kawiarni w Rzymie. Czynsz miał sięgnąć 180 tys.
Ogrzewanie domu za 4,5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
Ogrzewanie domu za 4,5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
To koniec kultowego bistro w Warszawie. Działało 15 lat
To koniec kultowego bistro w Warszawie. Działało 15 lat
Wygrał 120 mln euro w Eurojackpot. Nagrodę odebrał po 2 tygodniach
Wygrał 120 mln euro w Eurojackpot. Nagrodę odebrał po 2 tygodniach
Rywal KFC zadebiutuje w kolejnym mieście. To 11 nowy lokal w tym roku
Rywal KFC zadebiutuje w kolejnym mieście. To 11 nowy lokal w tym roku