Pomysł na biznes: Miejskie pszczoły
Produkcja miejskich miodów i innych produktów pszczelich, adopcja pszczół i organizacja szkoleń - to pomysł na biznes Tomasza Petryki, właściciela gospodarstwa pasiecznego "Miodem Słodzone". Firma prowadzi miejską pasiekę na dachu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie. - Skład chemiczny miodów miejskich niczym się nie różni od miodów pochodzących z terenów wiejskich - wyjaśnia Petryka, który jest przedstawicielem 5. pokolenia pszczelarzy w rodzinie. Na własną markę postawił w 2014 roku. Doinwestował w rodzinny biznes ok. 15 tys. zł. W ciągu czterech lat działalności, sprzedaż w jego firmie wzrosła o ok. 1000 proc. Dziś z powodzeniem prowadzi pasiekę w centrum Warszawy, przygotowując się do otwarcia kolejnej. 80 proc. zamówień pochodzi od klientów biznesowych i instytucjonalnych. Sprzedaż dla klientów indywidualnych to 20 proc. Miód trafia także za granicę, m.in. do Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Holandii. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".
Znajdujemy się na warszawskim Moko… Rozwiń
Transkrypcja: