Trwa ładowanie...
d4ianbd

Poprawa nastrojów konsumenckich w listopadzie - Pentor

06.12. Warszawa (PAP) - W listopadzie indeks nastrojów konsumenckich poprawił się po trzech kolejnych spadkach, a jego wartość wyniosła minus 10,0 pkt - podał w poniedziałek...

d4ianbd
d4ianbd

06.12. Warszawa (PAP) - W listopadzie indeks nastrojów konsumenckich poprawił się po trzech kolejnych spadkach, a jego wartość wyniosła minus 10,0 pkt - podał w poniedziałek Pentor.

"Tym samym dołączyliśmy do licznej grupy krajów w których zaufanie konsumentów przed końcem roku wyraźnie rośnie. Listopadowy pomiar nastrojów konsumenckich przeprowadzony został przez Pentor jeszcze przed wyborami samorządowymi. Zatem nie wyniki wyborów kształtowały nastroje; raczej przeciwnie - poprawiające się nastroje mobilizowały "wyborcokonsumentów" do uczestnictwa w wyborach i być może, do nieco zaskakujących ich wyników" - napisano w komentarzu.

Z badań wynika, że poprawiła się większość wskaźników cząstkowych i niemal we wszystkich obserwowanych segmentach ludności.

"Dodatni odczyt indeksu Penkon, wskazujący na przewagę optymistów nad pesymistami, umocnił się wśród konsumentów młodych w wieku do 24 lat, legitymujących się wykształceniem wyższym, mieszkańców stolicy i regionu stołecznego, urzędników i menedżerów oraz reprezentantów typu psychograficznego "zdobywcy". W listopadzie indeks uzyskał wartość dodatnią w trzech innych ważnych segmentach - w grupie osób w wieku 30-39 lat, uzyskujących dochody gospodarstwa powyżej 4 tys. złotych oraz reprezentantów typu psychograficznego "dojrzali" - napisano.

d4ianbd

Pentor podaje, że poprawie sentymentu konsumentów towarzyszą lepsze notowania złotego.

"Ponownie więcej Polaków uważa, że polska waluta zyskuje bądź nie traci na wartości niż odczuwa spadek siły nabywczej złotego (wzrost z 48 do 58 proc.). Utrzymuje się 40 pkt. przewaga zwolenników polskiej transformacji oraz 30 pkt. zwolenników inwestycji zagranicznych nad przeciwnikami. Nie zmienia się również poziom przeświadczenia, że z naszymi problemami gospodarczymi możemy poradzimy sobie sami, bez korzystania z zagranicznej pomocy. Ma to niewątpliwie znaczenie w kontekście gospodarczych problemów takich krajów, jak Grecja i Irlandia" - napisano

"Wzrost zaufania konsumentów, potwierdzony tym razem dobrą dynamiką sprzedaży detalicznej (9 proc. w skali roku) dobrze rokuje okresowi świątecznych zakupów. Należy nawet oczekiwać, że w grudniu wzrastającą skłonność konsumentów do zakupów jeszcze bardziej wzrośnie" - dodano.

Badanie zrealizowane zostało w dniach 8-13 listopada 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.

wartość XI zmiana mdm

.
PESK - -12,3 pkt +5,7 pkt
.
OGD - -7,7 pkt +3,1 pkt
.
PENKON - -10,0 pkt +4,4 pkt
.
PESK - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju.
.
OGD - wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych
.
PENKON - wskaźnik klimatu konsumenckiego.

(PAP)

map/ ana/

d4ianbd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ianbd