Popularna poczta ma problemy. E‑maile przychodzą z opóźnieniem
Użytkownicy poczty Gmail skarżą się na problemy. Google tłumaczy, że niektóre osoby mogą otrzymywać e-maile z opóźnieniem.
05.03.2024 19:09
We wtorek 5 marca br. w godzinach popołudniowych użytkownicy dostrzegli problemy w dostępie do poczty Gmail.
Pierwsze zgłoszenia w sprawie ewentualnej awarii trafiły do serwisu downdetector.pl tuż po godz. 15:00. Łącznie naliczono ich kilkaset.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20
Gmail z problemami. Google tłumaczy
Z raportów zebranych przez serwis wynika, że najwięcej osób ma problem z logowaniem do poczty Gmail. Część osób wskazuje, że pojawiły się trudności w dostępie do strony internetowej, a innym nie działa wyszukiwarka.
Oświadczenie w sprawie tych problemów wydał już Google. Część użytkowników musi uzbroić się w cierpliwość.
"Niektórzy użytkownicy Gmaila doświadczają podwyższonego poziomu błędów podczas wykonywania różnych czynności, a także mogą obserwować opóźnienia w dostarczaniu wiadomości e-mail" - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie firmy.
Duża awaria serwisów Mety. Padły Facebook i Instagram
Jednak nie tylko Gmail sprawił problemy użytkownikom. Jak już pisaliśmy w WP, również we wtorek około godz. 16:00 wybuchła ogromna awaria serwisów Mety.
Użytkownicy nie mieli dostępu do Facebooka, Messengera i Instagrama - zostali automatycznie wylogowani z serwisów i nie mogli ponownie dostać się na swoje konta.
Wszystko wskazuje na to, że problemy nie dotyczyły tylko polskich internautów. Na brak dostępu do serwisów skarżyli się też użytkownicy z innych zakątków świata.
Rzecznik prasowy Mety Andy Stone poinformował na platformie X, że specjaliści pracują nad usunięciem awarii. "Zdajemy sobie sprawę, że ludzie mają problemy z dostępem do naszych usług" - przekonywał.
Tuż przed godz. 19:00 funkcjonalność serwisów Mety zaczęła powoli wracać do normy. W odróżnieniu od głośnej awarii z 2021 r., kiedy 3,5 mld użytkowników na całym świecie zostało odciętych od serwisów na sześć godzin, tym razem udało się rozwiązać problem szybciej. Usterkę zlikwidowano po niecałych trzech godzinach.