Poszła do Lidla po maliny. Ostrzega innych: "jak na bazarze"

Klientka wybrała się do Lidla, aby kupić maliny i jeżyny. Zdziwiła się, gdy zobaczyła, jak sieć handlowa informuje o cenach owoców. Jej zdaniem podobne praktyki można było dostrzec na bazarkach w ubiegłym roku.

Klientka zaskoczona sposobem informowania o cenach w LidluKlientka zaskoczona sposobem informowania o cenach w Lidlu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, Pixabay | Couleur, WDnet Studio

- W alejce z owocami aż wyjęłam telefon i pstryknęłam zdjęcie - przyznała klientka z Warszawy, która opowiedziała dziennikowi "Fakt" o swojej wizycie w Lidlu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Są już polskie truskawki! Porównaliśmy te z bazaru i Biedronki

Sztuczka na maliny. Klientka ma wątpliwości co do ceny

Klientka zatrzymała się przy stoisku z malinami. Na elektronicznej etykiecie widniała cena 8,99 zł za opakowanie 125 g. Jednak na cenówce z trudem dostrzegła niewielki dopisek.

Małym druczkiem, zamiast ceny za kilo, podają za 100 gramów. Przez to maliny wydają się znacznie tańsze. Rok temu robili tak na bazarkach - stwierdziła kobieta.

Jej zdaniem informacja o cenie za 100 g jest podana tak małą czcionką, że trzeba podejść bardzo blisko, aby ją poznać. To może być szczególnie problematyczne zwłaszcza dla starszych klientów.

Kobieta dostrzegła tę sprytną praktykę również przy jeżynach. - W przypadku tańszych owoców ceny pokazali dużą czcionką - relacjonowała.

Po tej historii "Fakt" postanowił sprawdzić, jak o cenach informuje największy rywal Lidla na polskim rynku - Biedronka. Przy borówkach pojawiła się cena za kilogram, ale problem polegał na tym, że druk był bardzo mały.

Wojna cenowa Lidla z Biedronką

Rywalizacja między Lidlem a Biedronką wkroczyła na nowy poziom na początku tego roku. Zaczęło się od SMS-ów, w których Biedronka atakowała Lidla, później przyszedł czas na billboardy. Lidl nie odpuszczał i odpowiadał obniżkami i komunikatami, że oferuje "najtańszy koszyk Faktu".

- Lidl i Biedronka wszczynają wojnę między sobą. Budują dwa plemiona, za którymi stają żołnierze w postaci konsumentów. Mają też twardy elektorat, który prowadzi aktywny dyskurs publiczny w mediach społecznościowych. Broni jednej sieci, atakuje drugą - komentował w rozmowie z WP Finanse Michał Pajdak z Uniwersytetu WSB Merito.

Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów