Poszła do Lidla po maliny. Ostrzega innych: "jak na bazarze"

Klientka wybrała się do Lidla, aby kupić maliny i jeżyny. Zdziwiła się, gdy zobaczyła, jak sieć handlowa informuje o cenach owoców. Jej zdaniem podobne praktyki można było dostrzec na bazarkach w ubiegłym roku.

Klientka zaskoczona sposobem informowania o cenach w LidluKlientka zaskoczona sposobem informowania o cenach w Lidlu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, Pixabay | Couleur, WDnet Studio

- W alejce z owocami aż wyjęłam telefon i pstryknęłam zdjęcie - przyznała klientka z Warszawy, która opowiedziała dziennikowi "Fakt" o swojej wizycie w Lidlu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Są już polskie truskawki! Porównaliśmy te z bazaru i Biedronki

Sztuczka na maliny. Klientka ma wątpliwości co do ceny

Klientka zatrzymała się przy stoisku z malinami. Na elektronicznej etykiecie widniała cena 8,99 zł za opakowanie 125 g. Jednak na cenówce z trudem dostrzegła niewielki dopisek.

Małym druczkiem, zamiast ceny za kilo, podają za 100 gramów. Przez to maliny wydają się znacznie tańsze. Rok temu robili tak na bazarkach - stwierdziła kobieta.

Jej zdaniem informacja o cenie za 100 g jest podana tak małą czcionką, że trzeba podejść bardzo blisko, aby ją poznać. To może być szczególnie problematyczne zwłaszcza dla starszych klientów.

Kobieta dostrzegła tę sprytną praktykę również przy jeżynach. - W przypadku tańszych owoców ceny pokazali dużą czcionką - relacjonowała.

Po tej historii "Fakt" postanowił sprawdzić, jak o cenach informuje największy rywal Lidla na polskim rynku - Biedronka. Przy borówkach pojawiła się cena za kilogram, ale problem polegał na tym, że druk był bardzo mały.

Wojna cenowa Lidla z Biedronką

Rywalizacja między Lidlem a Biedronką wkroczyła na nowy poziom na początku tego roku. Zaczęło się od SMS-ów, w których Biedronka atakowała Lidla, później przyszedł czas na billboardy. Lidl nie odpuszczał i odpowiadał obniżkami i komunikatami, że oferuje "najtańszy koszyk Faktu".

- Lidl i Biedronka wszczynają wojnę między sobą. Budują dwa plemiona, za którymi stają żołnierze w postaci konsumentów. Mają też twardy elektorat, który prowadzi aktywny dyskurs publiczny w mediach społecznościowych. Broni jednej sieci, atakuje drugą - komentował w rozmowie z WP Finanse Michał Pajdak z Uniwersytetu WSB Merito.

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup