Powstaje największy McDonald's na świecie!
W Londynie powstanie największa na świecie restauracja McDonald's. Pomieści aż 1500 osób jednocześnie. Do obsługi giganta zatrudnionych zostanie ponad 2000 osób.
04.05.2012 | aktual.: 04.05.2012 15:32
Lokal ten będzie funkcjonował jednak tylko przez sześć tygodni, podczas których będą trwały letnie igrzyska olimpijskie. Szacuje się, że w tym okresie zostanie wydanych ponad 50 tys. Big Maców czy 180 tys. porcji frytek.
Restauracja ta będzie jednak inna niż wszystkie. Zostanie zbudowana w całości z materiałów nadających się do odzysku. Jednocześnie promowane będzie zdrowe żywienie wśród dzieci. W zestawach Happy Meal pojawią się "zabawki dla aktywnych", czyli np. krokomierze. Rozdawane także będą darmowe vouchery na sesje sportowe.
Nowa restauracja także w Polsce
Również w Polsce McDonald's, który jest sponsorem Euro 2012, otworzy specjalną restaurację. Będzie się ona znajdować na Placu Defilad w wyznaczonej strefie kibica. Budowa obiektu już ruszyła, a jej otwarcie planowane jest na 7 czerwca 2012 roku.
Polski lokal będzie zdecydowanie mniejszy od tego brytyjskiego. Na przybyłych czekać będzie 12 kas i sto osób obsługi. Przewiduje się, że dziennie może przewinąć się przez restaurację nawet 5 tys. osób.
Krytyka McDonalda
Nie mogło zabraknąć oczywiście krytyki sieci ze strony środowiska lekarskiego. Medycy w Wielkiej Brytanii zarzucają sieci, że bycie sponsorem Igrzysk Olimpijskich wysyła niewłaściwy sygnał do społeczeństwa w kraju, w którym otyłość staje się olbrzymim problemem.
- To jest bardzo smutne, że wydarzenie sportowe, które jest świętem sportowym i celebracją najwspanialszych sportowych osiągnięć, jest sponsorowane przez firmy, które przyczyniają się do problemu otyłości i niezdrowych nawyków żywieniowych - mówi AP Terence Stephenson, rzecznik Academy of Royal Medical Colleges.
Oprócz McDonalda, który jest jedynym oficjalnym restauratorem igrzysk olimpijskich w Londynie mogącym sprzedawać jedzenie pod swoją marką, mamy również Coca-Colę (posiadającą wyłączne prawa na sprzedawanie napojów bezalkoholowych na terenie obiektów igrzysk) oraz Heinekena - oficjalne piwo mistrzostw.
Grupa lekarzy wzywa brytyjski rząd do wprowadzenia ograniczeń reklamy wszystkich trzech firm podczas igrzysk, jednak jest pewne, że do takich restrykcji nie dojdzie.
Michał Jankowski - wp.pl / The Huffington Post / AP