Powstaje największy McDonald's na świecie!
W Londynie powstanie największa na świecie restauracja McDonald's. Pomieści aż 1500 osób jednocześnie. Do obsługi giganta zatrudnionych zostanie ponad 2000 osób.
Lokal ten będzie funkcjonował jednak tylko przez sześć tygodni, podczas których będą trwały letnie igrzyska olimpijskie. Szacuje się, że w tym okresie zostanie wydanych ponad 50 tys. Big Maców czy 180 tys. porcji frytek.
Restauracja ta będzie jednak inna niż wszystkie. Zostanie zbudowana w całości z materiałów nadających się do odzysku. Jednocześnie promowane będzie zdrowe żywienie wśród dzieci. W zestawach Happy Meal pojawią się "zabawki dla aktywnych", czyli np. krokomierze. Rozdawane także będą darmowe vouchery na sesje sportowe.
Nowa restauracja także w Polsce
Również w Polsce McDonald's, który jest sponsorem Euro 2012, otworzy specjalną restaurację. Będzie się ona znajdować na Placu Defilad w wyznaczonej strefie kibica. Budowa obiektu już ruszyła, a jej otwarcie planowane jest na 7 czerwca 2012 roku.
Polski lokal będzie zdecydowanie mniejszy od tego brytyjskiego. Na przybyłych czekać będzie 12 kas i sto osób obsługi. Przewiduje się, że dziennie może przewinąć się przez restaurację nawet 5 tys. osób.
Krytyka McDonalda
Nie mogło zabraknąć oczywiście krytyki sieci ze strony środowiska lekarskiego. Medycy w Wielkiej Brytanii zarzucają sieci, że bycie sponsorem Igrzysk Olimpijskich wysyła niewłaściwy sygnał do społeczeństwa w kraju, w którym otyłość staje się olbrzymim problemem.
- To jest bardzo smutne, że wydarzenie sportowe, które jest świętem sportowym i celebracją najwspanialszych sportowych osiągnięć, jest sponsorowane przez firmy, które przyczyniają się do problemu otyłości i niezdrowych nawyków żywieniowych - mówi AP Terence Stephenson, rzecznik Academy of Royal Medical Colleges.
Oprócz McDonalda, który jest jedynym oficjalnym restauratorem igrzysk olimpijskich w Londynie mogącym sprzedawać jedzenie pod swoją marką, mamy również Coca-Colę (posiadającą wyłączne prawa na sprzedawanie napojów bezalkoholowych na terenie obiektów igrzysk) oraz Heinekena - oficjalne piwo mistrzostw.
Grupa lekarzy wzywa brytyjski rząd do wprowadzenia ograniczeń reklamy wszystkich trzech firm podczas igrzysk, jednak jest pewne, że do takich restrykcji nie dojdzie.
Michał Jankowski - wp.pl / The Huffington Post / AP