Przychody TP w segmencie komórkowym wzrosły
Przychody grupy Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie telefonii komórkowej wzrosły w III kw. br. o 1,7% r/r i wyniosły 1.943 mln zł, wynika z raportu spółki. W poprzednim kwartale przychody grupy w tym segmencie spadły o 0,2% r/r.
27.10.2010 15:36
"Odnotowano wyraźną poprawę dynamiki przychodów segmentu telefonii komórkowej, które w trzecim kwartale wzrosły o 1,7% rok-do–roku, w porównaniu ze spadkiem o 0,2% w 2kw. Związane to było przede wszystkim z harmonogramem obniżek stawek MTR w 2009 roku (wdrożone w marcu i lipcu 2009r.), gdyż nie miały one już wpływu na porównywalność wyników rok-do-roku" - czytamy w raporcie.
Prezes Maciej Witucki, w trakcie telekonferencji, poinformował że - według estymacji grupy - Centertel (operator sieci Orange)
jest liderem rynku zarówno pod względem wartościowym, jak liczby klientów.
"Wzrost przychodów względem 2009 roku wynikał z 2,9% przyrostu liczby klientów, w tym 4,9% wzrostu liczby klientów abonamentowych (co odzwierciedla koncentrację grupy na wartości), a także z 27,5% wzrostu liczby mobilnych dostępów do internetu. Liczba przyłączeń netto wyniosła w trzecim kwartale 112 tys., co łącznie daje 427 tys. nowych przyłączeń od początku roku" - czytamy dalej.
Spółka poinformowała, że wskaźnik ARPU (średni miesięczny przychód na jednego abonenta) obniżył się w III kw. o 2,3% w ujęciu rocznym, w porównaniu do 2,9% spadku w II kw. i 8% spadku w I kw.
Przychody grupy Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie telefonii stacjonarnej w III kw. spadły o 7,5% r/r do 2 218 mln zł, wynika z raportu spółki. W poprzednim kwartale przychody w tym segmencie spadły o 8,7% r/r.
"Nastąpiła dalsza poprawa trendu w telefonii stacjonarnej: przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 7,5%, w porównaniu ze spadkiem o 8,7% w drugim kwartale. Poprawa wynikała częściowo z korzystnej zmiany w zakresie przychodów z usług hurtowych" - czytamy w raporcie.
Prezes Maciej Witucki, na telekonferencji w środę, zwrócił uwagę na wzrost klientów usług internetowych. Liczba klientów usług dostępu do internetu zwiększyła się o 8 tys. względem II kw., przy czym zmiana ta nie odzwierciedla jeszcze przewidywanych korzyści z nowych cen (opartych na formułę „koszt plus"), wprowadzonych 1 października 2010.
- To duże osiągnięcie, zwłaszcza że nowa oferta daje nam już możliwość bliskiego konkurowania z operatorami alternatywnymi i kablowymi - powiedział Witucki.
TPSA podała, że Wskaźnik ARPU zwiększył się o 0,5% względem drugiego kwartału, co sygnalizuje koniec trendu spadkowego i jest wynikiem migracji klientów do wyższych prędkości (6 Mb/s i więcej), zapoczątkowanej obniżką cen na najwyższe prędkości w kwietniu 2010 roku.
Liczba klientów telewizji wzrosła na koniec III kw. do 497 tys., co stanowi 21,9% całej bazy klientów detalicznych internetu.